Mutfak penceresinden disariya bakiyoruz... Bak yapraklar dokulmeye basladilar bile diyorum, belki degisik renklerde toplayip bana getirirsin birkac tane... Burnunu cekiyor.. Hava cok sicak.. Cok nemli.. Cok yapis yapis... Ama ruzgar var.. Gunes gokyuzunde ama, gokyuzu grimsi...
Anne bu mevsimin adi ne diyor.. Bu mevsimin adi Roma diyorum..

29 Eylül 2008 Pazartesi

BUGUN BAYRAM; ERKEN KALKIN COCUKLAR..



Bugun bayrammis.. "BURDA mecmuasindan" sectigimiz elbiseleri dikmis annem bize. Yakalari organzali.. Rugan ayakkabilar kapinin yaninda.. Gulcin'in saclari orguymus iki tane, uclarinda kocaman kurdelalari, benimki herzamanki gibi kisa, daginik ama tepemde yine de kocaman bir kurdela..

Bugun bayrammis. Babannemle dedemin ellerini opmusuz. Para, adi ne olursa olsun, "bayram harcligi" olarak bile, oyle ele sayilmazmis.. Buyuklere alisverislerde zarf icinde, cocuklara mendil arasi verilirmis.. Babannem ustu turali altinlar vermis bize.. Saklayin bunlari, buyuyunce kupe yaptirirsiniz demis .. Kulaklarim delik degilmis daha, babannem delinsin istememis..

Bugun bayrammis.. Babamin elinde upuzun bir liste. Kimse ihmal edilmesin, kimsenin gonlu kirilmasin diye dikkatle yapilmis. Kapilari calmisiz, ahududu likorleri, cikolatalar, baklavalar, burma tatlilari ikram edilmis. Mendillerimiz cogalirmis, cikolatalarin yaldizli kagitlarini kucuk parmaklarimizla duzlestirip saklarmisiz.. Yuruyerek gidermisiz heryere.. Bulamadiklarimiza "Bayraminizi kutlar, daha nice bayramlara saglikla ulasmanizi temenni ederiz, Pasin ailesi" diye kartlar birakirmisiz. Postadan bir suru tebrik karti cikarmis. Uzerleri pullu olanlar, hareket edince goz kirpanlar, manzara resimleri.. Hepsini saklarmisiz..


Bugun bayrammis. Oyle uzaklara sacilmamisiz daha.. Oyle uzaklarda uyanmamisiz..

Oylesine bir gunmus gibi gecip giden bayrami, baba ocagindan uzakta yasamak gozlerimizi doldurmamis daha ..

Bayrammis..

17 yorum:

Mehmet Saraç dedi ki...

federico daha uyanmadan size iyi bayramlar dilesem, sevgiyle...
bir çikolata yiyin bizim için kağıdını da saklayın olur mu?
sağlıkla, iyi bayramlar

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

sevgiler uzakları yakın edermiş sevgili mehtap,
daima yanıbaşınızda olsun tüm sevdikleriniz..
bayramınızı kutluyorum.
svglr NuNu

funda dedi ki...

ben ağlak bir haldeyim zaten bugünlerde. içim burkuldu bu yazıyla mehtap .. baba ocağı uzaklarda olsa da sevdiklerin hep yanıbaşında olsun. iyi bayramlar..

Nilambara dedi ki...

Mehtap'çığım, çocukluğumdan çok özlediğim aynı sahneleri canlandırdın gözümde, mutlu ettin, birkaç saniye de olsa gittim o günlere :)

Şimdi herşey öyle farklı ki babaocağında da olsan hiçbirşey aynı değil...

Galiba en güzeli özlemle hatırlamanın hemen ardından bugünün keyfini çıkarmak... :)
Akşam, eve gidince kendine minik bir kadeh likör ve çikolata ikram et lütfen, ben de akşam üzeri aynı keyfi yapacağım, karşılıklı Ankara-Roma arası kadeh kaldırır birbirirmizin bayramını kutlarız :)

Adsız dedi ki...

"isimsiz" bir okuyucudan iyi ve mutlu bayramlar,

Sevgiler,

Beste

Mehtap Pasin Gualano dedi ki...

Hepinize tesekkur ederim. federico'ya cok tembih etmistim, "sabah uyanir uyanmaz bana gelip iyi bayramlar de olur mu ?" diye.. sabah ise gitmek icin hazirlanirken, baktim gozlerinden uyku aka aka kalkiyor. yat annecigim, daha cok erken dedim. anne bir dakka deyip duruyordu. bakti ki ben onu yataga geri yollamakta cok israrliyim, "ama sana iyi bayramlar diyecektim ya" dedi. cok hos bir gun gecirdim, sabahindan guzel basladi..

Adsız dedi ki...

tüm günlerin bayram olsun Mehtapcım, sevdiğin gibi, sevdiklerinle..

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

işte şimdi duygulandım bende :(
tatlı federicoyu sevgiyle öpüyorum,sizi çok mutlu ettiği için.
bugün biraz bize kızsanızda sizin için :
bir dilim su böreği :)
bir adet fıstıklı baklava :)
bir küçük lokmada kadayıf yedim !!! :)))))
bayramınız kutlu olsun diye.

ve bir kadeh kırmızı şarabı içerkende '' sevgili mehtap yanlız değilsin dedim''
duyabildiniz mi ??????

çok sevgiler
hayatınızda özlemler az,
sevgiler çok olsun.
NuNu

Berceste dedi ki...

Ah o Bayramlar dedirtti bu yaziniz bana! Likorun tadi bile geldi damagima ama bizde visne likoru olurdu o :) Burda dergisinde bile o eski tad yok artik :( Bayramlarda da Bayramlasilacaklar... Ya kaybettik teker teker ya da tatildeler!

Frederico'ya kocaman opucukler, kiyamam ben ona...

Mehtap Pasin Gualano dedi ki...

sevgili Cheetos, sevgili Berceste,(Dil yarasi cok guzel bir blog, sevgili Dut masali) sevgiliHepinize tesekkurler. Blog arkadasligi hergecen gun daha cok hosuma gidiyor.
iyi ki varsiniz..

Brajeshwari dedi ki...

valla bende duygulandım çok..Bu bayram böyle geçer, ama daha sonrakilerde Frederico dedesinden mendilin içinde bayram harçlığını ve lokumunu alır kimbilir..Yazın içimi burksa da, bu anılara sahip olduğumuz için çok şanslıyız Mehtapcım..Gerçi bilseydik,biz hep beraber toparlanır, bavula likör, lokum,şerbetsiz baklava, cezerye doldurup gelirdik italyaya bayramlaşmaya sizinle :) eh başka bayrama artık...

iyi bayramlar...

İLKAY dedi ki...

Sevgili Mehtap Abla,
Bayram bitti ama buralarda daha bayram tatili bitmedi ya, pek kaçırmış sayılmam umarım.
Geç de olsa iyi bayramlar.
Yazınızdaki burda dergisi bile neler hatırlattı bana. Sağolun siz ve hep mutlu olun.
sevgiler
ilkay

Mehtap Pasin Gualano dedi ki...

Sevgili Brajeshwari ve Sevgili Ilkay, Roma disindayim. Yorumlarinizi cok gec gordum. ikinize de tesekkur ederim. Burcu'cugum, siz gelin, bogurlenli, vanilyali cay nasilsa var. tatli uydururuz birseyler. bekliyorum..

Kitchen Sweet Kitchen dedi ki...

Biz yetişkinler eski bayramların ne kadar güzel olduğunu birbirimize anlatıp duruyoruz.Çocuklarımız da büyüdüğünde aynı şeyi yapacak gibi geliyor bana:)
Geçmiş bayramınızı kutluyorum.
Sevgiler...

zero dedi ki...

Federico'nunki kadar kıymetli ve özel olmayacağını biliyorum (olamaz da) ama ben de üzerinden bunca gün geçmiş olmasına rağmen kutlarım bayramınızı. Sayfanıza güzel bir bayram tebriğiyle merhaba demekten mutluyum. Bir sonraki ziyarete kadar hoşçakalın:)

Brajeshwari dedi ki...

Almanyadaki kuzenlerimde, ayni iç sancisiyla ararlar her bayram..Bende derim ki hep, biz gelecekmişiz gibi bir pazar brunchi hazirlayin..O heyecan ile donatin masayi..Keyfinizi hic bozmadan, sizinle beraber bayramı kutluyormuscasına yiyin, için ve bol bol gülümseyin adıma da..Ben buradan hissederim ..

Gönüller bir olsun yeter, bayramlar bahane..

Kurban bayramında İtalya'ya gelsek, valizin içine koyun atmamiz gerekmez değil mi?

IŞILCA TATLAR dedi ki...

Sevgili Mehtap,

Yazınla o sımsıcak, sevgi dolu güzel bayramlara gittim ben de. Hele ki evde bulunamayanlar için kapının altından atılan kartları hepten unutmuşmuşum.
Bizlere o güzel günleri hatırlattığınız için çok teşekkür ederim.
Gecikmiş de olsam bayram tebriğimin kabulünü rica ederim.

Ailenizle ve sevdiklerinizle, özlemle andığınız o bayramları aratmayacak tatda kutlayacağınız nice bayramlara...

Sevgilerimle