Mutfak penceresinden disariya bakiyoruz... Bak yapraklar dokulmeye basladilar bile diyorum, belki degisik renklerde toplayip bana getirirsin birkac tane... Burnunu cekiyor.. Hava cok sicak.. Cok nemli.. Cok yapis yapis... Ama ruzgar var.. Gunes gokyuzunde ama, gokyuzu grimsi...
Anne bu mevsimin adi ne diyor.. Bu mevsimin adi Roma diyorum..

2 Mayıs 2009 Cumartesi

DUNYAYI HAFIFLETIYORUZ...

Pazar gunlerini sevmiyorum genel anlamda.. Hele ki nobetlerin arkasindan gelen Pazar gunlerini daha da az seviyorum.. Roma’da pazartesi gunleri butun magazalar oglene kadar, kuaforler ise butun gun kapali.. Yani Pazartesi gunu ise derli toplu gitmek icin kuafore cumartesiden gitmek gerekir ki, bence calisan bir kadina hic uyan bir program degildir bu..



Haftaya, zor cumartesi nobetimin yorgunlugundan kalma bakimsiz bir halde baslamak istemiyorum ve Federico ile programimizi yapiyoruz. Acik bir alisveris merkezi aranacak ve bu merkezde acik bir de kuafor olsun diye dua edilecek.. Anne saclarinin dip boyasini yaptiracak, ogul da soyle bir duzelttirecek..
Askolsun diyorum Antonio’ya.. Oglan cocuklar genelde babalari ile berbere giderler, anneleri ile kuafore degil.. Sonra Antonio’nun, uzamis, karmakarisik saclarina bakip gulmeye basliyorum.. Bence o da anneyle beraber kuafore gelecek diyorum ama ikna olmuyor ve biz evden cikiyoruz..

Duamiz kabul olmuyor.. Alisveris merkezleri acik ama kuaforler kapali.. O zaman gel haftalik alisverisimizi yapalim, yarin rahat ederiz diyorum.. Aslinda Federico’yu pek fazla pesimde suruklemem, ben onun isteklerine uyarim genelde, ama bir yandan da, alisverise alissin, etiket okumayi ogrensin, kendine ait isteklerine sahip ciksin istiyorum ve o benim sandigimdan da dikkatle davraniyor bu konuda..


Supermarket neredeyse bombos.. Alisverisimizi yapiyoruz.. Farenin birseye istiyaci var mi? diyorum Federico’ya.. Bilmiyor.. Binbir hevesle yalvar yakar eve getirilen bu kucucuk cana, benden baska kimsenin baktigi yok.. Arada sirada “Ciao Pippo” deyip geciyorlar yanindan.. Kiziyorum.. “Bak gunah" diyorum, evi cok kirli zavallinin, yemi var mi yok mu bilmiyorsun, suyunu degistirmiyorsun, onunla oynamiyorsun.. Yazik degil mi”

Alisveristen sonra park ya da sinema dusuncesini erteleyip eve donuyoruz.. Kirli olan sadece Pippo’nun evi degil.. Kendi evimiz de cok daginik ve kirli gozukuyor gozume.. Pippo temizlenip, paklaniyor, sonra salon, sonra balkon, sonra buzdolabi, sonra banyo derken, kendime “bakim gunu” olarak ayiririm dedigim Pazar, kendimi iyice bakimsizlastirayim gunune donusuyor.. Ustelik yillardir yardimciya alismis oldugum icin, ev isleri nasil duzgun ve duzenli yapilir hatirlamiyorum, ve cogunlukla yaptigim gibi ben toplamaya calistikca ev daha da dagiliyor..

Sonra kendime bir sutlu kahve yapip, sizden gelen haberleri okumaya basliyorum.. Sonuclar tam bekledigim gibi.. Yani hic sasirmiyorum.. Siz birlikte ne muthis bir sey gerceklestirdiginizin, birbirinize verdiginiz destegin ve gucun farkindasiniz degil mi?

“Dunyayi hafifletiyoruz” diyor Funda.. Verilen kilolarin hesabini yapiyor.. aslinda hafiflettigimiz sadece bedenlerimiz gibi gorunse de, dunyayi hafifletmek icin yapilacaklar cok ama cok farkli ve komplex olsa da, bu benzetme yine de beni gulumsetiyor..


Funda ile Bahar’in oykuleri ile baslayan, Delfina ve NuNu’nun onculugunde bir sinifa donusen, Tijen tarafindan kalorileri hesaplanmis cok guzel tariflerle yurekten desteklenen “hafifleme hareketimiz” mukemmel sonuclar veriyor.. Daha da verecek ustelik..

4. haftamizdayiz..Sizden tartilarinizi tekrar unutmanizi istiyorum.. Tartildiniz, basardiginizi gordunuz.. Bu sabah uyandiniz, gercek miydi diye tekrar tartildiniz.. Simdilik bu kadar yeterli.. Artik tartiyi gozden uzak bir yere kaldirin lutfen..

Basariniz, “yalanci bahara donusmesin”.. Sakin gevsemeyin.. Yani daha katedecek cok yolumuz var.. Kilo vermekten cok daha kolay olur kilolari geri almak.. Hele ki ilk asamalarda.. Bircogunuzda hizla gelisen kontrol yetenegi, kahvalti ozgurlugu oldugu halde, yemeyerek kendini gosterdi.. Yani hicbir besine sandiginiz kadar bagimli degilsiniz demektir bu.. Lutfen bu kontrolu korumaya calisin.. Kimse sizin elinizin altindan yiyecekleri kacirmiyor. İsterseniz yersiniz ama bazi besinleri yemeseniz ya da daha az yeseniz, sizin icin daha saglikli bir davranis olur..

Ideal kosullarda bu surede verilmesi beklenen kilo 1,5-4 kilo civarindadir.. Bunun uzerinde verenler ise, muhtemelen vucutta bazi besinlerin neden oldugu, su tutulmasindan ozgurlestirdiler bedenlerini.. Bu durum ozellikle cok yakin araliklarla mayali besinler tuketenlerde, ya da cok tuzlu yiyenlerde gorulur.. Ornegin pizza yedikten 1 gun sonra tartilirsaniz, yaklasik 1,5-2 kilo kadar bir agirlik artisi gozlemeniz normaldir.


O nedenle, beklenenin cok ustunde kilo verenler, onumuzdeki haftalarda ayni hizla kilo vermediklerini gorup uzuntuye kapilabilirler.. Simdiden soyluyorum.. Size yavaslama gibi gozukecek olan bu durum, aslinda herseyin nihayet yoluna girmekte oldugunun bir gostergesi olacak ve biz hedefledigimiz gibi haftada 1-1,5 kilo kadar vermeye calisacagiz. Eger diyetinizi fiziksel aktivite ile birlestirirseniz, aldiginiz sonuc hem kalici hem de cok yuz guldurucu olacak..
Bu blogu izleyen ve uygulayan turk meslektaslarimin sayisi 5’e ulasti ve bu beni ozellikle cok mutlu ediyor.. Sizi de ediyordur mutlaka..
Gelelim 4.haftaya..

Kahvaltimiz ayni.. Lutfen size verdigim sayisiz secenegi mumkun oldugu kadar kullanin. Tijen’in verdigi tariflerden cok isinize yarayacak seyler bulacaksiniz (ornegin sekersiz, yagsiz kek tarifi gibi).
Ara ogunler ayni.. Lutfen size verdiklerimi azaltmayin.. Yemeden zayiflayamazsiniz.. Meyveyi tek basina yemeyin.. Yaninda mutlaka ara ogun icin onerdiklerimden yiyin.. Hergun ayni seyleri yemekten kacinin.. mumkun oldugu kadar degisik seyler yemege calisin.. Degisik renkli meyvelerden meyve salatasi yapin ve 5 adet badem, 1 ceviz koyun icine ornegin..Soyledigim hicbirsey laf olsun diye degil, unutmayin..
Oglen yemegimize buyuk bir yenilik geliyor.
Bu hafta iki gun 5 kasik sebze yemeginin yaninda, iki kasik bulgur veya pirinc pilavi yiyebilirsiniz(Sebze yemegini etli veya etsiz pisirin, kiymayi tercih etmeyin, 1 kasiktan fazla yag kullanmayin, eti mumkun oldugu kadar yagsiz olanindan tercih edin), .

Cumartesi veya Pazar gunu oglen yemeginizde, kuru fasulye, yesil mercimek veya nohut yemegi pisirebilirsiniz.. Pilavla yiyecekseniz hakkiniz 4 kasik, pilavsiz yiyecekseniz, o zaman 1 incecik dilim ekmek ve 5 kasik yemek yiyebilirsiniz.. Yaninda tursu, sogan ya da salata secimi size kalmis..

Isteyen yesil mercimegi eristeli ve yogurlu da pisirebilir ama o zaman ara ogunlerden birinden yogurdu kaldirmasi daha uygun olur.
Ya da sozlesmisiz gibi bugun NuNu'nun tarifini verdigi, tam da benim onerdigim gibi degisik renkli sebzelerle hazirlanmis bir piyaz da yiyebilirsiniz..

Aksam yemeklerimiz ayni kaliyor..

Gordugunuz gibi, yavas yavas butun besinleri gunluk beslenme planimiza alacagiz.. Dondurmaya, sutlaca, baklavaya, puf boregine, mantiya da sira gelecek..

Yeterki siz, bu ise baslarkenki heyecaninizi kaybetmeyin ve dunyanin yukunu, yasamaya, ama iyi ve saglikli yasamaya devam ederek hafifletmeye karar verin..

Blogumun 1.yili icin yolladiginiz tum iyi dileklere tesekkurler..
Bu hafta sorularinizin icinden secim yaparak cevapliyorum..
Adsiz: Erik porsiyonu 8-10 adet (yesil erikse)


Duslerimin incisi. Yaptiginiz hicbir sey, yasantinizi zora sokacak nitelikte olmamali. Yagsiz yogurtla ilgili herhangi bir zorluk varsa, siz bulabildiginiz yogurdu yiyin ama biraz daha az yiyin.. Kabizlik sorunu su icerek, lifli besinler yiyerek cozulebilir. Diyetimizde yeterli yag var, sadece ilave ettigimiz yag miktarini olcuyoruz hepsi bu. Cunku, yogurtta, peynirde, ette, hatta meyvelerde bile yag var..

Sinem, biz butun bir yasam boyu gecerli olacak dogru beslenme aliskanligini hatirlamak uzere bir program yapiyoruz ve o arada da dogal olarak zayifliyoruz.. Diyeti tek basina zayiflama amacli olarak gorurseniz, en gec 1 yil icinde verdiginiz butun kilolalari geri alirsiniz..

Nuralp, yemek yerken niye su icilmesin dendigini bilmiyorum acikcasi.. cocuklara soylenir ama hani mideni doldurma diye, yetiskinler icin niye boyle bir kisitlama var bilmiyorum..

NuNu; 1,5 kilo bu sure icinde verilmesi ideal olan bir miktardir. Onun icin bence yolunda gitmeyen birsey yok..

Papatya Prenses, hayir yesil corba tek basina icilecek.


Tijen, susam aslinda kiymetli bir tohumdur. Ben salatalara dolmalik fistigi hafifce kavurup koyarim bazen, bazen de susam, ama simdilik biraz ara vermekte fayda var.

Nur, Turk kahvesi icebilirsiniz, kahvaltida tost var, limonun kabuguna sadece bastiracaksiniz ezmek icin, hepsi bu, yemekleri mikrodalgada pisirebilirsiniz. Kilonuzdan memnunsaniz ve ac kalmadan korumayi basariyorsaniz hersey yolunda demektir. Ben bu diyet icin ozellikle kalori hesabi vermiyorum. Yasantiniz boyunca hergun ayni kalori siniri icinde kalip yemek yiyemezsiniz.. Bazi gunler 1300 kaloridir yedikleriniz, bazi gunler 2000 civari.. Onemli olan alinanin ve verilenin dengeli olmasi ve saglik limitlerinin ustune cikilmadigi gibi altinda da kalinmamasidir..

Mevsimlerdensonbahar, hosgeldiniz. Ben diyet listesinin kopyalanip baska blogda verilmesi taraftari degilim. Burada yapilan siradan bir liste vermenin cok otesinde bir sey. Herkes birbirinden bir sey ogreniyor ve satir aralarinda anlatilan pek cok onemli ayrinti var aslinda. Siz ustelik benim bloguma link vermeden yapmissiniz bunu.. bence bu programi buradan izleyin.. Sizin icin de daha faydali olacak inanin..

TuBiKKo, yaramazlik yapan kaldigi yerden devam edecek..

Cumba Yildiz, metabolizma cayi tansiyonu dusurebilir. Dolu mideyle spor yapmayi kimse onermez. Kahvaltinizi yapin, birkac saat sonra yuruyuse cikin. Kac kilosunuz? Boyunuz kac?


U.A.A, renkli biberler de ise yarar. Ben onlari ozellikle tavuk pisirirken kullanirim..

Bana ve kendinize guvendiginiz, bu guveni hepimizin adina bos cikarmadiginiz icin tesekkur ediyorum herkese..

4 mayis 2009'Roma

43 yorum:

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Onca işin gücün arasında tek tek bizlerle ilgilendiğiniz için sonsuz teşekkürler öncelikle..

Bugün aldığım iki haftalık listemde sizim verdiğiniz neredeyse aynı. Öyle mutlu oldum ki:)

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Bir dee, ben de bloğumda hepimize faydalı olacak tarifler veriyorum. Ama kalori hesabını yapamıyorum.

Burdan Tijen Abla ve Nunu'ya teşekkür ediyorum verdikleri moral ve bilgiler için..

Eya dedi ki...

Canim Mehtapcigim...aynen devam ediyorum ve kendime inanamiyrum hala devam etmeme.Ama hikmet sende ve sinifimda.Hel ki 4. haftada yiyebildiklerimizi okudum,iple cekiyorum 4. haftaya varmayi.Ben
2.haftama girdim,ama disime implant yaptirdim bugün.2-3 gün sadece corba,papatya cayi kullanabiliyorum.Pek düzenli devam edemeyebilirim.Bir önerin olabilrimi? Birde Antibiyotik almam gerekiyor insallah kötü bir etki yapmaz kilo vermeme.

Sevgiler

zehra

Adsız dedi ki...

Mehtap Hanım,
tekrar teşekkür etsem ne kadar etsem bilemem, yetmeyeceğine eminim. sizin için en değerli olanın burada oluşan o inanılmaz manevi destekle sizin yardımınızla güzel günlere ulaştığımızda yüzümüzde oluşacak tebessümdür belki de... umarım o tebessümler sizin hayatınızda daima olur...

geçen hafta italyadan gelen arkadaşıma adriano celentano'nun per sempre albümünü ısmarlamıştım. o albümdeki "confessa" şarkısı benim için çok önemli. ne zaman kendimi güçsüz hissetsem bu sayfaları açıp, umut dolu yazılarınızı okuyarak kendime geliyordum. ve fonda confessa çalıyordu hep :) artık alarmlı cd playerım her sabah "confessa" ile uyandırıyor beni :) nasıl enerji dolu uyanıyorum bilemezsiniz. arkadaşıma sordum "per sempre" sonsuza kadar anlamına geliyor dedi.
Sizinle "sonsuza kadar" hafif kalacağımıza eminim. :))
sizi çok seviyorum...

Nükhet Z.

funda dedi ki...

mehtapcım yaptığım ironi elbette ama sadece verilen kiloların değil böylece hayatla daha barışık olmanın da güzeliğini yaşayan biri olarak söylüyorum ben bunu..ve ben sayamıyorum bile artık kurtulduğumuz ağırlıkları.. 100 ü geçmiştir sanırım..
bu arada seninle de mektuplaşamaz olduk bu günlerde, senin yoğunluğunu bilip beni unutma demek istemedim..
ama buraya yazarsam tanıklarımız da artar diye raporlaştırayım son durumlarımı..
en son iç çamaşırlarımı değiştirmek zorunda kaldım.. bir kaç çuval pantolon dışında diğerlerine de sıra geliyor yavaştan.. saçlarımı da şöyle bir uzatsam artık, rengini filan da değiştirsem mi ki diye düşünmekteyim..kendimi hafifletme çabalarım devam ediyor yani..
uzundur tarılmıyorum, ama liste olarak takip etmesem de artık yediğim ve içtiğim herşeyi dengelemeye çalışıyorum.. mesela bugün yarım pizza ve papates kızartması yedim akşam da sadece kabak yemeği yiyerek dengeyi sağladım diye umuyorum..
ama ben liste dışında olsam da hala kilo vermeye devam ediyorum gibi hissediyorum.. en son bizim bey yeter artık ebru şallı gibi de olma nolur dedi..
artık dur demek için çok geç dedim , ben mutlu olduğum ağırlıktayım dedim ve bu sistemle yaşamaya devam ettiğimde bir daha asla eski kilomda olmayacağımı biliyorum..en güzeli de bu aslında..
neyse çok uzun konuştum, kısacası ben artık hafif, mutlu ve aynaları daha çok seven bir kadınım..
sana sarılırım, federiconun da gamzeli yanağından öperim sevgiyle..

diyet gunlugu dedi ki...

mehtap hanim hosbuldum :)
link verebildigimi saniyordum-yazinin üzerini tiklayinca sizin sayfaniz cikiyordu- galiba becerememişim..hemen sildim...

sevgiyle..

Belgin dedi ki...

Basaracagiz:))

Halime dedi ki...

Mehtap Hanım;
Çok teşekkürler!Öğle yemeği eklemeleri öğle okulda yemek yerken çiok iyi olacak.Sevgiyle kalın!Romaya sımsıcacık sevgiler !

Adsız dedi ki...

Sen butun bu yazdiklarini yapip bir de herkesin derdiyle ilgilenmeye, cevap yazmaya nasil vakit buluyorsun? geceleri uyuyor musun?:)Oyku

Adsız dedi ki...

ben 1 hafta geriden geliyorum,3.haftama başladım ve sandığımdan iyi gidiyorum:) benim tek sorunum et yiyemiyorum,deniyorum ama olmuyor desem yeri.bu konuda ne önerirsiniz,teşekkürler...

Adsız dedi ki...

Mrb.daha önce mail atmiştım sonra size yorum bıraktım Yeşim G.olarak.Bende varım.1.hafta bitti.Hafta sonu birazcık değişiklik yaptım.Ekmek de çavdar,kepek ekmek yerine bazlama, yufka ekmeği bir de biraz ev yapımı helva.Israrlara bu kadar dayanabildim.Anneme gitmiştimde. Şimdi aynen devam.Su içemiyorum. İstiyorum ama 2lt.yok.Tartılmak için sabırsızlanıyorum.Azimliyim. Daha önceki yorumumda da belirttiğim gibi yapılan diyetlerden sonra verdiğimden fazlasını verdiğim kadar geri aldım.Tşk.ler bu kadar işinizin arasında bizlere yardımcı oluyorsunuz.Geçen hafta öğle yemeğinde arkadaşların 1 kaşık pilav ikramını reddettim. İnanamadılar. 1 Kaşık birşey olmaz dedilerse de hayır dedim.Ve yardımınızı bekliyorum.Yaşım 45 Boyum 1.62 kilom 86 .Zayıflamam gerekiyor.Karaçiğer yağlanması var.Dr.Zayıflaman gerek dedi.Bende istiyorum. Önce sağlık için sonrs da alışveriş de beğendiğim bir şeyi almak için.Bunun için yardımınızı bekliyorum.Soracağınız bir şey olursa yazın. Tekrar teşekkürler. Yeşim G.

Unknown dedi ki...

sorumun cevabı için çok teşekkürederim sevgiler

Adsız dedi ki...

Mrb.daha önce mail atmiştım sonra size yorum bıraktım Yeşim G.olarak.Bende varım.1.hafta bitti.Hafta sonu birazcık değişiklik yaptım.Ekmek de çavdar,kepek ekmek yerine bazlama, yufka ekmeği bir de biraz ev yapımı helva.Israrlara bu kadar dayanabildim.Anneme gitmiştimde. Şimdi aynen devam.Su içemiyorum. İstiyorum ama 2lt.yok.Tartılmak için sabırsızlanıyorum.Azimliyim. Daha önceki yorumumda da belirttiğim gibi yapılan diyetlerden sonra verdiğimden fazlasını verdiğim kadar geri aldım.Tşk.ler bu kadar işinizin arasında bizlere yardımcı oluyorsunuz.Geçen hafta öğle yemeğinde arkadaşların 1 kaşık pilav ikramını reddettim. İnanamadılar. 1 Kaşık birşey olmaz dedilerse de hayır dedim.Ve yardımınızı bekliyorum.Yaşım 45 Boyum 1.62 kilom 86 .Zayıflamam gerekiyor.Karaçiğer yağlanması var.Dr.Zayıflaman gerek dedi.Bende istiyorum. Önce sağlık için sonrs da alışveriş de beğendiğim bir şeyi almak için.Bunun için yardımınızı bekliyorum.Soracağınız bir şey olursa yazın. Tekrar teşekkürler. Yeşim G.

Unknown dedi ki...

Buldummmm!Pazar gunu sabah ikiye kadar calismam gerekiyordu, sizin tavsiyenizle, aksam yemegi ekleyip, saat sekizden sonra metabolizma cayindan ictim, ne yorgunluk, ne aclik hissettim, harika oldu bu is!!! Tesekkurleeeer! Aslinda siz yemeklerden once icin demissiniz ama ben onu gelip gidip iciyorum, benim midem hassas olmasina ragmen hicbisey yapmiyor! Bu diyet bitince, icine kokulu meyveler atip, buzlu cay/kokteyl mi yapsak acaba? :-)))) Supersiniz!

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

Tüm Sınıfımızı ve sınıf dışı katılımcıları bir kez daha tebrik etmek istiyorum. Bir an düşününce her şey önce isteyip,sonra başlamaktır aslında ,Vede başardıkça doyulmaz bu hazzı ilan etmektir. Zaten görünen köyde kılavuz istemeyeck bu durumda.
Oluşturduğumuz bu SİNERJİ beni çok heyecanlandırıyor, azimleri beni de çok keyiflendiriyor.
HEPİNİZE BİR KEZ DAHA SEVGİLERİMLE , GÜZELLİKLER DİLEMEK İSTİYORUM. DÜNYAYI HAFİFE ALIYORUZ :)))))
Çok Sevgiler MEHTAPcığım.

GZNTPSEDA dedi ki...

Sadece bir ses vermek istedim. 2. haftadayım, sizi takip ediyorum.Brlikten güç doğar sözü hiç bu kadar hayatımın içinde olmamıştı. Daha önce bireysel yaptığım diyetler bir süre sonra kendi kendine bitiyordu.Ama burada öyle güzel bir enerji oluştu ki sayenizde benim zayıf bir anım olsa, Mehtap hanımın emeğine saygısızlık, gruba ayıp olur diye kendimi tutuveriyorum.
Verdiğiniz güç için hepinize teşekkürler.
Sevgiler
Seda

hatice özyer dedi ki...

mehtap hanım ne güzel enerjiniz var yorumları okuyunca bunu daha iyi anlıyorum.insanlar birbirine yakın olmasada güzel enerjileri ile dünyayı daha güzel daha yaşanabilir bir yer haline getirebilirler.

DENİZSEFASI dedi ki...

merhaba,

verdiğiniz yararlı bilgileri tek tek not alıp günlük takip etmeye çalışıyorum. 3 mayısta başladım dediklerini uygulamaya. malesef kayıt için geç kalmışım ama sanırım bir sorumuz olursa bize de yardımcı oluyorsunuz. Şimdiden verdiğiniz güzel bilgiler ve yardımlar için teşekkür ederim.

ben malesef zor kilo veren biriyim. tahlillerimi yaptırdım bugün alacam sonuçlarını. geçen yaz 2 ay her gün 1 saatlik yürüyüşler sonucu sadece 2 kilo vermiş ve kışın geri almıştım. 5 kilo fazlalığım var.

sizce, doğum kontrol hapları kilo vermeyi zorlaştırır mı(kadın doğum doktorları kiloya bir etkisi olmaz diyor)

Sevgiler...

Zehra Gürgen dedi ki...

Senden ve sınıfımızdan o kadar çok bahsettimki çevremdekilere, artık onlarda uyguluyorlar.
Ben proteini dengeledim artık.
Yürüyüş hergün yapılıyor.Çok ödemim var alerji ilaçlarımı yapıyor acaba yoksa alerjilerin kendisimi? bilemiyorum ama diyet,bol su bol spor biraz olsun rahatlatıyor vücudumu.Şimdilik tartılmadım.Çünkü parmağımdaki yüzükler dahil herşeyi çıkaracak kadar şiştim.
Ödem gitsin tartılıp söyleyeceğim Mehtap'cım.

Teşekkürler :)

Tijen dedi ki...

Sevgili Mehtap,
Tüm emeklerin için teşekkürler. Sana bir nebze olsun yardımımız dokunabiliyorsa ne mutlu. Bende daha çoook tarif var bu döneme uygun ve her gün yenileri gelişiyor kafamda. Yine yağsız şekersiz kek yapacaktım ama bu sefer kurabiye yapmaya karar verdim, bakalım onun tanesi kaç kalori olacak daha ben de bilmiyorum??? (Susam ve tüm tohum/ yemişler hakkında haklısın. Et yemediğim için onları da protein listesine sokuyorum haliyle -ve tabii kalsiyum- ama dengeyi bozmadan, aşırıya kaçmadan yiyorum. Bu ara daha da eksilttim tabii, hele bir gitsin kilolar...)
*
Su içmeyi sevmeyenlere bir öneri:
Suyun içine bir dal taze nane ve bir dilim limon atılınca öyle ferahlatıcı oluyor ki tadı, bir de öyle deneyin derim. Bir de "bol çay içiyorum zaten fazladan suya ne gerek var" demeyelim. Çay, kahve idrar söktürücü şeyler, onlar su yerine geçmiyor ne yazık ki. Ayrıca su sadece içimizi yıkamakla kalmıyor, dıştan da güzelleştiriyor bizi.

Adsız dedi ki...

Sevgili Mehtap,
Sadece teşekkür ederim demek yetersiz kalıyor yaptıkların için, ama şuan yapabilecek başka bişeyim yok sanırım. Eminim arada sen bizi uyarırsın, sormak istemiyorum ama çok kişi olduk yine de akıllara geliyordur. Çayı içmeye ne kadar devam edeceğiz, bırakırsak bir sakıncası olur mu? ya da haftada şu kadar güne düşürün diyebileceğin bir cevabı olabilir mi? Bir de çorbayı 2 kez yaptım, ikincisi bitmek üzere, tekrar yapayım mı yoksa başka çorbalara da geçebilirmiyim? Bu çorbayı hadi şu hafta tekrar yapın diyeceğin bir zaman olacak mı, biz kafamıza göremi takılacağız?

çok teşekkürler tekrar,

Canan

Adsız dedi ki...

Sevgili Mehtap Hanım merhaba. Ben bugün verdiğiniz önerileri uygulamaya başladım. şaşırmamak için yazıyorum ne yediğimi. 15 gün boyunca bu şekilde devam edeceğim.sonra 3.hafta önerilerinize uyacağım. Benim sormak istediğim yeşil çorbayı bu 15 günde içecekmiyiz yoksa daha sonramı? bir de şekersiz olmak üzere istediğim zaman limonlu çay ve kahve içebilirmiyim? şimdiden çok teşekkür ederim. işlerinizde başarılar diliyorum.
Ü.A.A.

Adsız dedi ki...

MEHTAP HNM MERHABA BEN 3.HAFTAMDAYIM.afilli olarak daha öncede yazmıştım.bende göbek mide ve ğögüs üçlüsü var çok maorlim bozuluyor.oturduğum zaman tam 3 boğum şeklinde oluyorum listenizi uyguluyorum tartılmadım ama elbiselerde birazcık bolluk hissediyorum benim sorum şu midemi(kursak)görünüşünü nasıl küçültebilirim.birde metabolizma çayını ezmeden içebilirmiyiz tane k.biberi de içecekmiyiz.bu kadar işinizin arasında sorularımızı yanıtladığınız için çok tşk ederim. bana soranlara diyorumki artık benim bir iyilik meleğim var.ne zaman cnm sıkılsa hemen bloğunu açıyorum ve okuyorum bana huzur veriyor yazdıkların herşey için çok tşkler melek yüzlü ablacım sevgiler

Belgin dedi ki...

Mehtap`cim, ben yesil corbayi cok sevdim, haftada bir-iki gün, birer ögün corbadan yesem bir sakincasi varmi sence?
Yaptiklarin icin cok tesekkürler:))

bir demet feslegen dedi ki...

Ben hafta sonu şehir dışında olduğum için blogun doğumgününü kaçırmışım, nice yıllara sevgili Mehtap :)
Ben şu an 2. haftadayım.. Benim ara öğünlerde karnım hiç acıkmıyor, çoğunlukla da unutuyorum bu yüzden.. Bugün mesela, 6 antep fıstığı ile 2 badem yedim, o sebeple yoğurt ve diyet bisküvi yemedim, yani yerine koydum kendi çapımda :)
Öğleden sonraki ara öğünde bir küçük kutu yoğurt ile birkaç diyet bisküvi yedim.. Kutunun üzerinde net 150 gr.yazıyor,acaba bir ara öğün için çok mu bu miktar..
Bizim burada da her Salı kapalı kuaförler ve çok mantıksız bir uygulama bence :) Markette uygulamalı etiket okutma çok başarılı, okula gidiyor mu oğlunuz
Sevgilerr, kolaylıklar

Adsız dedi ki...

mehtap, cevabın dannnnkkkk diye vurdu sabah okuduğum anda, başka ne yazsan bu kadar etkili olmazdı sanırım, o yüzden arada açıp açıp okudum tekrar ve dedim ki iyiki seni bulmuşum, aynen devam...
sinem

Adsız dedi ki...

Aslında benim amacım sağlıklı beslenmek. İstediğim kiloya ulaştıktan sonra bebek sahibi olmak istiyorum. eğer olursa hamilelikte de sağlıklı beslenmeye devam etmek istiyorum. O kadar pozitif enerji yayıyorsunuzki bunu yapacağıma inanıyorum. daha ilk günde bile ne kadar gereksiz vakit geçirmek için bir şeyler atıştırdığımı anladım. çok çok teşekkür ederim bu yazılarınızla gözümü açtığınız için. sevgiler..
Ü.A.A.

EHA dedi ki...

merhaba
dünki tanışmadan sonra hemen spor aletimin servisini aradım,bugün gelip tamirtini yaptılar.öyle başlamak için pazartesiyi falanda bekleyemedim bugün öglende başladım allahın izniyle,çok hazır hissediyorum kendimi zayıflamaya.ilk 15 gün önerdiğiniz ögünleri kagıtlara not aldım ve çantama attım arada bir bakıp kazıyorum beynime.öglende o ögün seçeneklerinden birini yiyerek başladım bol bol da suyumu içtim ohh midem bayram etti diyeyim yani.bu akşam tartılıcam yada sabahımı beklesem sonra bi daha 15 gün sonra tarıya çıkıcam.geridende olsa sizi takipteyim önerilerinizi bekliyorum.metobalizma çayı nasıl yapılır onuda bulamadım yardımcı olurmusunuz.
sevgiler.teşekkürler.

Nur dedi ki...

Mehtap Hanım, cevabınız için teşekkür ederim. Gerçekten bu kadar yorumla ve bizim sorularımızla ilgilenmenizi çok takdir ediyor ve sizi hayranlıkla izlemeye devam ediyorum. Daha 2. günümdeyim ama herşey gayet iyi, bence hiç kısıtlayıcı durmuyor. Ömrümün ilk diyeti ama diyetten kaçacak birşey de yokmuş dedirttiniz bana:)

Sevgiler.

edanik dedi ki...

tatlıya dayanamıyorum diye kendime sütlü tatlı yapıyorum,bu sferde hepsini yiyip bitirene kadar rahat edemiyorum.sanırım sigara bağımlılığı gibi birşey bu.bitter çikolata dışında ne önerirsiniz?
sevgiler...

Adsız dedi ki...

paketlerde toz halinde satılan cappuchinolardan süt ile birlikte yapıp içebilirmiyiz cevap verirseniz sevinirim .gülümser.

Adsız dedi ki...

mehtap hanım,sizi tesadüf eseri buldum ve pazartesiden itibaren uygulamaya başladım.malesef kayıtlar kapanmış.kendimi biraz tanıtayım 33 yaşında 1.66 boy 68 kiloyum.geçen yıl mart ayında 86 kiloydum,haftada 5 gün yürüyüş,ayrıca haftada 3gün spor salonuna gidiyorum,yediklerime dikkat ederek 5 ayda 18 kilo verdim.sonra ramazan geldi ve ben eski yeme düzenime bir türlü dönemedim.bütün kış 2 gün diyet 3gün aman boşver diyerek geçti,yalnız sporu hiç bırakmadım aynı şekilde devam ediyorum.fakat bu kez karalıyım listenizin dışına hiç çıkmayacağım ,kaç kilo olmam gerekir ve acaba sporum sizce fazlamıdır şimdiden teşekkürler.gülümser s.

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Uzun zamandır tek ayak üstünde köşede bekliyordum, cezalıydım kendi kendime; bugün tam gaz geri dönüş yaptım. Ama motivasyonumun düşmesinde benim suçum yok, kilolarım 2 kiloda kaldı devam etmiyorlar gitmeye. Üstelik haftada 4 gün cardio yapıyorum 20 dakika kadar, makine doğru diyorsa en az 150 kalori yakıyorum. Kaçamak yaptıysam da doyumluk değil tadımlıktı yemin billah :( Normalde çok yemek yiyen biriyimdir ama genelde kilom çok abartırsam ancak oynardı, sanırım metabolizmamı küstürdüm. Oysa açlık krizi çekmiyordum bu yeme şekliyle. Dediğin gibi umutsuzluğa düşmek yok, hep beraber devam. Kucak dolusu sevgiler uzaklardan...

Nane Şekeri dedi ki...

3 Haftami dun tamamladim ciktim tartinin uzerine tartida 106.4 gordum. 2.8 kilo gitmis tuhaf olan hala hissedemiyorum. Tartimda yag kas vs. ayri ayri gozukuyor oradan da kontrol ettim giden 2.8 nerdeyse 2 kiloluk kismi yagdan :)
Cayi icmiyordum hayatima cayi da ekliyorum.
Tesekkur ederim
Sevgiler Pinar

Bayan Dağınık dedi ki...

mehtap hanım halsizlikle ilgili soru sormuştum sizde kilo ve boyumu sordunuz boyum 168 cm kilom 68 metabolizma çayınıda bıraktım ama maalesef halsizlik devam ediyor galiba bünyem hareket etmeye alışamıyor bakalım azar azar bile olsa spor yapıyorum günde 5 dk başladım artırmaya çalışıyorum birde çorbanın yanında sebze yemeği ve ekmek yesem uygun olurmu acaba saygılarımı sunuyorum ...

Adsız dedi ki...

Tebrik ediyorum Mehtap hanım, çok güzel bir uygulamaya imza atıyorsunuz.Hanımların yüzünü güldürüp bedenlerini sağlıklı kılıyorsunuz. Benim tiroid rahatsızlıklarım var ve buna bağlı bağışıklık sistemim çok zayıf ne zaman biraz az ve sağlıklı şeyler yiyieyim desem hemen yorgunluk halsizlik baş gösteriyor.(kansızlık da var) yazılarınızı takip edeceğim inş.SAğlıklı olduklarında hiç şüphem yok yapılan uygulamaların. Yine de kendime uydurup kıyısından köşesinden katılacağım :) Safiye

Adsız dedi ki...

Dün akşam Ada'yla Tijen'in (blog arkadaşlığına sığınarak "hanım" demiyorum:))yağsız şekersiz kekini yaptık, sabah da aslında kahvaltımızda olan ama bizim 4 haftadır kullanmadığımız kek-süt hakkımızı kullandık. Harikaydı. Kek gerçekten çok başarılı, tüm sınıfa tavsiye ederim. Zaten Tijen'in kitaplarının çoğuna sahibim (inşallah İzmir'deki imza gününe de gideceğim), blogundan haberim yoktu. Mehtap Hanım sayesinde bunu da öğrenmiş oldum. Bu arada Ada artık okulda arkadaşlarının teklif ettiği abur cuburları çok rahat refleks olarak reddettiğini söyledi. En önemli aşamalardan birisi herhalde.
Bir sorum olacak: Ada bu cumartesi de dondurma yiyebilir mi?
Sevgilerimle. Yasemin-Ada

suspect dedi ki...

Selam herkese, bi trafik durağanlığı oldu sanki burda. 25. günde her şey yolunda devam ediyorum çok şükür. Beni görüp/duyup heves eden bir sürü insan var. Annem dua edip duruyor sevgili Mehtap sana, bizim inanışımıza göre cennetliksin :) Allah her işinde kolaylıklar versin sana, bizi hafiflettiğin gibi yüklerini hafifletsin.
sevgiler...

DidemDuru dedi ki...

Mehtap Hanım merhaba,ben blogunuzla yeni tanıştım sayılır ama artık hergün birkez mutlaka ziyaret etmeden yapamıyorum:)Beslenmeyle ilgili verdiğiniz çok faydalı bilgilerle kilomu daha rahat koruyabileceğime inanıyorum.Ben aslında sizden farklı bir konuda tavsiye isteyeceğim,eğer fırsatınız olur da yanıtlarsanız çok mutlu olurum.Ben ve kızım(6 yaşında) Mayıs ortası Roma'ya orada görevde olan eşimin yanına geleceğiz.Roma'ya turistik bir seyahat için kaçırılmaz bir fırsat diye düşündük.Endişem Duru'yla geliyor olmam.O'nunla ilk yurt dışı seyahatimiz.Roma'da küçük bir çocukla turistik gezi yapmak konusunda önerilerinizi iletebilirseniz çok sevinirim.Siz de bir anne olarak -ve Roma'da yaşayan bir anne- bana daha faydalı bilgiler verebilirsiniz diye düşündüm:)Gerçi çok yoğunsunuz ve kalabalık bir sınıfınız var,biliyorum.Ama yine de şansımı denemek istedim.Bu güzel blog için sizi ayrıca tebrik ediyorum.Sevgiler...Didem

bir demet feslegen dedi ki...

Acıkmıyorum yazmıştım ya ara öğünlerde, artık acıkıyorum :)

Elifin Terazisi dedi ki...

Merhaba, blogunuzu yeni keşfettim, çoook mutlu oldum.
Ben haziran ayından beridir diyetisyen kontrolündeyim, hiiç yaramazlık yapmadım. Ana öğünler hemen hemen sizinkiyle aynı fakat ara öğünlerde sadece meyve var. Bunun sakıncasını öğrenebilir miyim, sevgiler:)

Mehtap Pasin Gualano dedi ki...

Tek basina meyve insulin salgisini artirir. Aclik hissine neden olur. Ayrica insulin yag depolanmasini artiran bir hormondur, meyve yaninda ceviz veya iki adet kepekli biskuvi ile yenirse, meyve sekerinin kana karismasi, dolayisi ile de insulin salgilanmasi yavas yavas gerceklesir... Hepsi bu...

Elifin Terazisi dedi ki...

Cevabınız için çook teşekkür ederim, sevgiler:)