Mutfak penceresinden disariya bakiyoruz... Bak yapraklar dokulmeye basladilar bile diyorum, belki degisik renklerde toplayip bana getirirsin birkac tane... Burnunu cekiyor.. Hava cok sicak.. Cok nemli.. Cok yapis yapis... Ama ruzgar var.. Gunes gokyuzunde ama, gokyuzu grimsi...
Anne bu mevsimin adi ne diyor.. Bu mevsimin adi Roma diyorum..

16 Haziran 2009 Salı

BU NE UZUN TENEFFUS BOYLE..

Ders aralarinda verilen zamanin adi hala teneffus mu bilmiyorum? Ama bence bayagi bir hava aldiniz..

Ozgur karar verme hakkinizi kullandiniz.. Kimseye degil ama kendinize sayginizi kanitladiniz gibime geliyor..






















Hele sessiz takipcilerin mesajlari beni muthis mutlu etti. Bu arada her zaman oldugu gibi, siradan bir grup degil, sosyal bir olgu oldugunuzu gosterip birbirinize destek de oldunuz..



Harikasiniz..



Simdi hizli bir durum degerlendirmesi yapalim istiyorum..


Ben hic kilo veremedim.. Ac kaliyorum.. Bu beslenme modelini sevmedim.. diyen var mi?




Bize yazsin.. Lutfen "bunu yayinlamayin" diye degil, kim oldugunuz beni ilgilendirmiyor ama yardim etmek istiyorum, hem size hem benzer problem yasayanlara..


Kendinizi degerlendirin.. Eger boyle bir problem yasiyorsaniz, sizce nedenler ne olabilir..?


isiniz zor.. Hele ki, yaz gelince ortaligi uzman basar, her kafadan baska bir diyet, her sayfadan baska bir oneri gelir uzerinize.. Lokmalar bogaziniza dizilir..

Izlemeyin, okumayin, bakmayin.. bu yillara kadar yeterince okumus, denemis, uzulmus olmalisiniz..

Mayolar denenecek, huzunler basacak ortaligi.. Dergileri 46 beden ustu kadinlar icin kostum ureten ve reklamlarina 16 yasindaki anoreksik cocuklari koyan firmalarin reklamlari dolduracak..
Yazlik komsunuz, gecen yildan daha incecik sulayacak bahcesini..
Uzulmeyin, huzunlenmeyin.. Sakin vaz gecmeyin.. Yaz gelince beslenme modelleri tatile cikmaz.. Geri donmeyin..

Yolumuz kisa degil ama ulasacagiz gitmek istedigimiz yere..

Kendinize de, bana da guvenin..

50 yorum:

A.hande dedi ki...

Sıcacık bir Merhaba Mehtap Hanım,

Üç hafta önce başlamıştım diyete.
PAzar tartıldım. 2 kilo vermişim.
Sizce normal midir?
Biliyorsunuz hipotroid ve insülin direnci ve arada çıkan tansiyon problemlerim vardı. Bu üç hafta içinde tansiyonum hiç yükselmedi.

Çok enteresan kendimi hiç diyet yapıyormuş gibi hissetmiyorum.
Aç kalmıyorum. Ve hayatıma yepyeni lezzetler katıyorum.

Ancak bir sorum var. Özellikle yaz meyveleri ile ilgili bize porsiyon miktarı verebilir misiniz? Kiraz mesala ne kadar yenmeli? Kavun, karpuz yiyebilir miyiz?
Destekleriniz için tekrar teşekkür ederim.
Sevgilerimle,
a.hande

Efsun dedi ki...

Oh iyiki geldiniz, cok sevindim. Eger yeni bir programa baslarsaniz bende katilmak istiyorum araniza:) Sevgiler

Zamandan Sızan dedi ki...

Mehtap'cığım 100 bini devirmiş bu blog..Ne keyif tanımadığın onbinlerce insana satırlarınla güç vermen..
Ne büyük ne özel bir destek seninki..
Sana bayılıyorum..

Adsız dedi ki...

Merhaba sizi ilk gündenberi takip ediyorum.Maceram uzun sizi okuduğum an metabolizma çayını yaptım başladım içmeye tabi bir kez :( Hep kiloluydum taki hamile kalana kadar gestasyonel diabetli çıktım ve iki gebeliğimdede insülin yapıp uzman kontrolünde kilo verdim hemde müthiş. hayatımın en güzel yıllarıyı :D şunun şurası geçen yıl :D şu an 75 kiloyum hergün yemiyeceğim diye başlayıp felaket şekilde yiyerek sonuçlanıyor.benbunu 2 kez yaptım becerdim ama şimdi kilo veremiyorum çalışıyorum biri 4 diğeri 2 yaşında 2 çocuğum var günde8 saat pc başında çalışıyorum hemen hemen hiç hareketim yok yürüyüşe vaktimde yok zaten direk eve ve çocuklarla haşır neşirim.benden bişi çıkarmı bilemiyorum .Bi ümit yazıdm size.kendime kızıyorum çünkü bu sizin oluşumunuzda verilen her türlü menüyü daha önce bende yaparak kilo verdim.şimdi verememek yapamamak hatta yapmamak beni sinirlendiriyor..diyeceklerim bi dolu ama ne vakit ne de satır yeter.benden bişey çıkarmı bilmem. sevgiler...

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

:))))
ÖZLEMLE YANAKĞINA BİR ÖPÜCÜK KONDURUP KOCAAAAMAN BİR MERHABA DEMEK İSTİYORUM..
Cumartesi günü pek şeker bir Blog buluşması yaptık...
:)))))
Delfinamın ve benim azıcık gecikmiş doğum günlerimizide kutladık..
inan çok güldük.. hep seni andık :))))
ödümüz kopA KOPA ! minicik ısrıklarla yağsız kremasız benim ! yaptığım pastamdan tattık.
bak tattık diyorum, YEDİK değil :))
harika bir gündü. Fenerbahçede denize karşı SENİ YAD ederEk, aramızda olduğunu düşünerek, bizi affedip, gülümsediğini hissederek mis kokulu bir istanbul havası yaşadık :))) BEN tadarkaen, hatta tijen ve diğerleri çok güldü,
'' vallahi mehtapcığımız ağacın arasından bana bakıyor !! dedikçe kahkahalar çınlattı ortalığı :))))))
HERKES ÇOK İNCELMİŞ.harikaydılar.
GÖZLERİMLE GÖRDÜM !!! ÇOK İRADELİ VE TİTİZLENİYORLAR. İÇECEKTEN BAŞKA HİÇ BİR ŞEY YENMEDİ BİLMENİ İSTERİM.
İlk istanbul ziyAretinde ! lütfen RESİM çerçevem içinde SENDE OL.. :)))
sevgiler..
çiçekler..
güzellikler dilerim.....

Bir Porsiyon Öykü dedi ki...

Mehtap hanım merhaba,

Bize destekleriniz icin size ne kadar teşekkür etsem az. Öyle bir duygu oluşturdunuz ki bizim içimizde, siz bu uzun tenefüsteyken bile bozmadım beslenme programımı.

Ben bu pazar 3 haftayı bitirdim Mehtap Hanım. 70,9 olarak başladığım serüvenimi 68,1 olarak sürdürüyorum artik. Beni bu programda yoran tek şey meyvelerin bu kadar çeşitlendiği en güzel dönemde akşamları meyve yiyememeyi düşünmek oldu. Ben önerinize uyup akşam ekmeğimi 1/2 ye indirip meyve yedim ama genellikle meyvelerim 1 porsiyondan fazla oldu. Bu hafta da menume haftasonu baliyat girecek en cok ona seviniyorum, cunku 3 hafta bakliyatsiz yaşamak çikolatasız yaşamaktan daha zordu benim için.
Bunların dışında herşey çok güzel gidiyor, size sormak istediğim birşey var. Ben 3 kilo daha verip durmak ve koruma programına geçmek istiyorum. Eminim aramızda benim gibi sona yaklaşan arkadaşlarım vardır. Bizlere ne önerirsiniz? Koruma programında nasil davranmak gerekir?

Ilknur dedi ki...

Sayfanizda yeni bir yazi gormek ve her zamanki pozitif enerjinizi hissetmek ne guzel...Hosgeldiniz ve iyi ki varsiniz Mehtap Hanim.

Ben yari sessiz takipcilerdenim, yani arada bir ses verip izlemeye cekilenlerden:)

Su anda 7.haftamdayim.

Ozet durum soyle:
Yas:37, Boy 163 cm,
Baslangic kilosu: 65,5 Simdiki kilo: 61,5.
Duzenli hareket: Yok,
Kacamak: 3 kez

Aslinda verdigim kilo 7. haftaya gore az sanirim, ama duzenli olarak hareket edemedigim icin daha fazlasini beklemeye hakkim olmadigini da biliyorum.

Programimin oradan oraya kosusturmami gerektirip de iki lokma yiyecek zaman bulamadigim birkac gun haricinde ac kaldigim olmadi.

Bahsettiginiz mayo alisverislerine coktan ciktim bile. 38 bedene girebilmenin sevinciyle, henuz her begendigim modeli giyemeyecegimi farketmenin huznunu birarada yasadim.

Bu hafta sonu bir haftalik bir tatile cikiyorum. Uzun zamandir gormek istedigim, egeli lezzetlerini ve saraplarini tatmaya can attigim Bozcaada'ya. Acikcasi kendimden de cok korkuyorum, insan boyle bir yerde kendi tutsa bir turlu, tutmasa baska turlu :) Bu konuda oneriniz var mi Mehtap Hanim? Arsivleri taradim, en son ayni konuda fikrinizi soran bir sinif arkadasimiza tatilde rahatca yiyip icin, donuste tekrar goruselim demistiniz. Bu arkadasimiz tatilden donmustur herhalde, rica etsem deneyimlerini bizimle paylasabilir mi?

Sevgilerimle...

Unknown dedi ki...

Sitenizi bir süredir takip ediyorum. 45 yasinda bir ev hanimiyim.... Boyum 1.63, kilom ise 73... Biliyorum vermem gereken kilolarim var ama bri türlü olmuyor... Yürüyüs yapmaya da calisiyorum.... Herhangi bir hastaligim yok ama agir sporlar yapmam yasak. Daha ne anlatmaliyim bilmiyorum... Ben de birza zayiflamak istiyorum ama nasilll.. Sevgilerimle,,,,

filiz dedi ki...

hoşgeldiniz. sesinizi duymak ne kadar iyi geldi bir bilseniz.durmak yok yola devam.filiz

Ilknur dedi ki...

Pardon, ben 7.haftada degil, 8.haftadayim. Diyete nasil da adapte oldugum belli oluyor, degil mi?

Adsız dedi ki...

MERHABA MEHTAP HNM ben afilli ben öyle aşırı bi kilo veremedim sebebi kesinlikle benim. işlerin yoğunluğundan 15 gündür yürüyüşe gidemedim ve beslenmeme dikkat edemedim baştan beri sizi takip ediyorum ve 3 kilo vermiştim tartılmadım ama galiba 1 kilo geri aldım ama dediğim gibi tamamen suçlu benim dün itibariyle tekrar metabol,zma çayımı yaptım yemeklerimi ara öğünlerini yanıma alarak işe geldim.ve de yürüyüşe tekrar başladım.kilo verememin sebebi güçlü iradeye sahip olamamam ama toparlandım bu defa başarmak için sizden öğrendiklerimle yola devam edecem ve 1 kilo bile olsa almaya tahammülüm yok.ama bu beslenme tarzıyla hiç aç kalmadım onu belirtmek istiyorum her şey için tşk. sevgiler

sedaca dedi ki...

Mehtap hanım merhaba,
ben de sınıfın sessiz öğrencilerindenim :) ama bu beslenme programına biraz geç başladım, dediğiniz gibi tartılmadım ve bu sabah küçük olduğunu bile bile, çok beğendiğim ve fiyatı da uygun diye aldığım elbisemi denedim, sonuç muhteşem, sabahın köründe atlaya zıplaya annemi uyandırdım :) "okka gibi oturdu valla" dedi annem :) ama yine de tartılmadım, hep dediniz ya kıyafetleriniz ve etrafınızdakiler söyleyecek size zayıfladığınızı diye, gerçekten öyleymiş, kocaman teşekkürler ve öpücükler size

daimamutfak dedi ki...

Bu yazı beni etkiledi..veremiyorum..

beenmaya dedi ki...

bugün 9.haftama başladım. geriye dönüp baktığımda 8 haftada 8 kilo vermek her anlamda gayet olumlu bir durumken bırakmak gibi bir niyetim yok. arada yaptığım kaçamaklar var elbette ama telafisinide bir şekilde yaptım yani ben bir sre daha teneffüs almayayım lütfen :))

Adsız dedi ki...

selamlar ben sitenizi yeni keşfettim.bugün bende rejime başlamaya karar verdim.1. haftadanmı başlıycam. boyum 1.64 cm 69 kg dayım yaşım 23.bana da yardımcı olursanız size minnettar kalırım.şimdiden teşekkürler

Beyza dedi ki...

Mehtap Hanim,
ben basladigimdan bu yana (7.5 hafta) 5.5 kg verdim. Bu verdiklerimin cogu da ilk haftalardaydi. Aslinda son 3 haftadir düzenim bozuldu diyebilirim. Kacamaklarim da cogaldi! Belki de hafifledigim icin moralim yerine geldi ve ben yine yemeye basladim. Itiraf ediyorum motivasyonum da düstü. Verilen kilolar cabucak geri geliyor bunu da cok iyi biliyorum. Vermek istedigim en az 5 kg daha var. Sizin güzel yazilarinizi dört gözle bekliyorum!
Sevgiler

Miranda dedi ki...

Mehtap Hanım merhaba.
Sizin öğrettiğiniz sistemi 1 hafta uyguladım ve çok güzel bir haftaydı. Şöyle birşey var; teyzem yurtdışından zayıflatan protein tozu göndermiş bana. bir süre ara öğünleri sizin sisteme uygun yesem ve ana öğünlerde protein tozunu içsem uygun olur mu?
Bu konuda ne düşünüyorsunuz? Bir tek size sorabildim..
Bu arada vermem gereken kilo 18, yaşım 25..

beybii dedi ki...

Merhaba,
yenı bır sınıf yada program mı baslıyor demek bu yazı acaba?ben beklıyorum yanı sırada da? bırde daha oncede yazdım ama pcos ıcın bıldıgım unlu ve sekerlı herseyden uzak durmak,proteın agırlıklı sayılabılecek sekılde beslenmek? sunu da yaparsan ıyı olur dıyecegınız bırsey varsa ogrenmek ısterım,faydalı bılgıler ıcın teşekkurler,ellerınıze saglık,sevgıler

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

ne oldu bana böyle bilmiyorum içimde bir isteksizlik.cinnet geçirme modundayım.merdivenden düşüp belimde kas zedelenmesi oldu spor yapamıyorum ,birazda canım yaniyor tabi o nedenle biraz kendimi saldım gibi...bir hevessizlik bir bıkkınlık var üzerimde anlatamam.ne oldu bana böyle bilmiyorum...

Şehnaz dedi ki...

Merhaba Mehtap Hanım,

Geçen hafta annemin rahatsızlığı nedeniyle internete pek zaman ayıramamış diyetime aynen devam etmiştim.

Bu sabah yazdıklarınızı okuduktan sonra geçen haftanın sizin içinde çok kolay olmadığını anladım. İnanın yazdıklarınızda o kadar haklısınız ki, böyle zamanlarda yanında akraba, eş, dost ya da sizin bahsettiğiniz gibi daha önce hiç karşılaşmadığı halde sımsıcak insanları görmek içinde bulunduğumuz zor durumu daha kolay atlatmamıza neden oluyor.

Ayrıca arkadaşlarımın dediklerine de katılıyorum sizin paylaşımlarınız o kadar samimi ve doğal ki karşınızdakiyle o paralellik de buluşuyorsunuz. Allah hiç kimseyi yalnız bırakmasın.

Babanıza da geçmiş olsun dileklerimi iletip, bir an önce sağlığına kavuşmasını dilerim…

Gelelim bize

Ben 7. haftanın içindeyim ve tartılmıyorum. Arınma diyetini kaçamak yapmadan sonlandırdım. Beslenmemi 4 ve 5. haftada verdiğiniz diyetlere sağdık kalarak şekillendiriyorum. Bugünkü yazınızda dediğiniz gibi yaz gelince beslenme modelleri tatile çıkmıyor 6-7 Haziran’da İstanbul’dan misafirlerimiz geldi haftasonu tatilini Çeşme’de geçirecektik. Ben arınma diyetinde olduğum için Cumt. Sabah 07.00 kalkıp zeytin yağlı yemekler pişirdim araç buzdolabına koyup yanıma aldım ve iki gün boyunca onları tükettim hatta eşime başkaları seyahate çıkarken valiz hazırlar ben yemek dedim :) ama sonuçlarını gördükçe daha fazla çaba sarf etmem gerekir diye düşünüyorum.


Kardeşim Nur 6. haftada arınma diyetinde sonuçları aşağıda.

Yaş : 21
Boy : 1.68 cm
Başlangıç Kilom : 94.5
Şimdiki Kilom : 84.0
Fiziksel Aktivite: Her gün 1 saat 5km tempolu yürüyüş.
Kaçamak : KAÇAMAK YOK….
Yani 5 haftada 10.5 kilo gitmiş

Paylaşımlarınız için tekrar tekrar teşekkürler. Bu yaşıma kadar kaç kez diyet yaptım hatırlamıyorum ama hiç birinde böyle sonuç alamamıştım iyi ki varsınız. O yüzdendir ki biz bu beslenme modelini sevmemek bir yana dursun aşık oluk :)) ( Biraz uzun bir yazı oldu affedersiniz)

Adsız dedi ki...

Merhaba Mehtap hanım ben duygu
3 haftada 3 kilo vermemi sağlayarak bana çok yardımcı oldunuz:) ne varki 4. haftada çok acıkmaya başladığımı sizede iletmiştim ve bu şekilde aç hissederek devam edemeyeceğimi düşünüyordum kii meğer bir anormallik varmış. Ben iki kişi olmuşum:) bundan sebepmidir bilmem hep açım:) Yinede kendimi fazla üzmeden sizin beslenme temelinizi baz alarak devam etmeye çalışıyorum

Adsız dedi ki...

Merhaba Mehtap Hn,
Ben Gülizar.Sizinle bu yolculuğa 27 nisanda başladım.89 kiloydum.84 kiloya düştüm. Başalangıçta uyum sağlamak biraz zaman aldı.Yürüyüşlere çıkamadım, yoğun iş temposunda bazen öğle yemeklerini kaçırdım. Ama artık her sabah erken kalkıp bir saate yakın yürüyorum. Mutlaka çantamda meyve ve yoğurdum oluyor.Öğün atlamıyorum. Yeşil çorbamı içiyorum.
Biraz ağırdan ve sessiz ilerleyenlerdenim.37 yaşında 1,60 boyundayım ilerlemem gereken çok yol var.Ama bu benim için çok büyük başarı ve bunu sizin yardımlarınızla ve motivasyonunuzla gerçekleştirdim.Teşekkürler...

Adsız dedi ki...

yine satırlarınla motive ediyorsunuz.Eminim benim gibi özleyenler çook olmuştur.Teşekkürler...
silveric

Kağıttan Gemiler dedi ki...

Merhaba Mehtap hanım,
Ben hic kilo veremedim.. Ac kaliyorum.. Bu beslenme modelini sevmedim.. dersem, çarpılırım sanırım.
En son size söylediğim kilodan sonra bir daha tartılmadım. Ama artık etrafımdaki herkes çok zayıfladığımı söylüyor. Onlar söylemeseler bile yıllardır içine giremediğim ama kimseciklere de vermediğim kıyafetlerime sığıyorum artık. Elimde bir beden daha küçük kıyafetler de var. Durmak yok yani onlarada gireceğim yakın zamanda bunu biliyorum. 38 bol gelecek :))
Zaman zaman metabolizmamın yavaşladığını hissediyorum. Ne yapmamı önerirsiniz?
selamlar

Adsız dedi ki...

Hem kendimize hem size sonsuz güveniyoruz Mehtap Hanım...

artık 42 beden bir eteğim var ve ben çıkarıp çıkarıp etiketine bakıyorum sahi mi diye :)

yol uzun, ama yalnız değiliz, biz el ele hep beraber başarıyoruz, dünyamızı değiştiriyoruz...

"Confessa" her zaman benimle, artık her yerde o çalıyor... arabamda, telefonumda,bilgisayarımda.. dinledikçe daha çok inanıyorum, inandıkça daha çok istiyorum...

İstanbul'dan sevgiler eğer bir gün yine gelirseniz tanışabilmeyi, bir kahve içebilmeyi öyle isterim ki :)

Nükhet Z.

atesinsesi dedi ki...

ve delicesine sürecek dönmesi dünyanızın
ardında bıraktıklarına hiç ama hiç aldırmaksızın


:)

Adsız dedi ki...

Sevgili sınıf arkadaşlarım :)

yorumlar yayınlandıktan sonra bir şeyler daha yazmak istedim. Ben baştan beri eş zamanlı olarak bu programı takibediyorum. 13 Nisan'da başladım yani. yanlış hatırlamıyorsam 10. haftaya başladık. Artık hafta saymıyorum. Çünkü bu işin mantığını çözmeye başladığımı hissediyorum. Ne diyor hep Mehtap Hanım: "İŞİN SIRRI DENGEDE"

Bu cümleyi baştan beri rehberim kabul ettim. Programa harfiyen uydum. Hareket edecek vaktim yoktu. ben de hep merdiven kullandım. arabamı uzağa park ettim. mümkün olduğunca kendime hareket imkanları yarattım. sıkıldıkça yazıları okudum. Funda Hanım'ın , Bahar Hanım'ın yazılarına baktım. Kendimi motive edecek her şeyi yaptım. Hep yazıp duruyorum ama yine yazacağım. Benim en önemli motivasyon aracım, bu sayfaları ilk okumaya başladığımda fonda çalan şarkıydı. Confessa... Canım lüzumsuz bir şey çektiğinde açtım Confessa dinledim... Şarkı bittiğinde açlığım da ümitsizliğim de geçmiş oluyordu hep :)

Biri haziran'ın başında, biri de geçen hafta sonu olmak üzere iki düğüne katıldım. 2 gün boyunca yiyeceklerimi ayarladım hep yanımda götürdüm. Hiç bir ara öğünü aksatmadım. Çünkü Mehtap Hanım'ın her yazdığının bir sebebi olduğuna tüm benliğimle ve beynimle inandım...

13 Nisan'da 83 kiloydum. 46 baden giyiyordum. Şu ana 42 beden eteğin içinde yüzüyorum :) Artık tartılmıyorum da... Gerek yok ki buna... Mehtap Hanım'ın dediği gibi kıyafetlerim ve arkadaşlarım söylüyor zaten kilomu :)

LÜTFEN VAZGEÇMEYİN.. BİR ŞEYİN ALIŞKANLIK HALİNE GELEBİLMESİ İÇİN 18 GÜNE İHTİYACINIZ VAR. 18 GÜN DAYANIN. 19. GÜNDE ARTIK HER ŞEYİN KENDİLİĞİNDEN OLDUĞUNU GÖRECEKSİNİZ.

DÜNYADA BİR KİŞİ BİLE ZAYIFLAMAYI BAŞARDIYSA SİZ DE YAPABİLİRSİNİZ BUNU...HELE BEN YAPABİLDİYSEM KESİNLİK YAPARSINIZ :)))

HEDEFİM 40 BEDENDİ. ARTIK 38 BEDEN OLDU. ÇÜNKÜ BEN İNANIYORUM SONUNA KADAR. SONSUZA KADAR... SİZ DE İNANIN VAZGEÇMEYİN. DİNLENMEMEK ÜZERE YÜRÜMEYE KARAR VERENLER ASLA VE ASLA YORULMAZLAR...


nükhet Z.

zarpandit dedi ki...

yalan değil yüzüm yoktu uzun süredir yazmaya ne zaman ucunu kacırdım bilmiyorum 2 senedir (ki su iki sene ile toplamda 4 sene) gorup aynı zaman içinde bıraktıgım dogum kontrol hapları hormonumu duzenleyeckti sozde ama beni mahvetti..ilk doktor polikistik over dedi diğeri yok ya ne PSO 'ı hormonların FSH ve östrojenin sorunlu dedi..suan kullanmıyorum belki dogum kontrol haplarını ama bitkisel tedaviye basladım umutluyum..o yuzdendir ki metabolizma cayını içmiyorum bitkiler birbirlerini gorupte mahvetmesinler diye beni durduruyorum bu cayı..diyet mi o yaklasık 2-3 haftadır rafta beni bekliyor..sapıtıp herseyden yemedim ama diyetede uymadım..salataya yonlendim ama bişi canım cekince nefsime durda demedim bir ısırık alıverdim..pişmanlıkları o kadar buyuduki bir gun oturup sinirden agladım ölene kadar şişkomu kalacagım diye..sanırım ben irademin eline geçtim..ve birkaç sene sonra gelinlik yerine çuval giyeceğim..

öyle işte mehtap, benden bir şey olurmu bilmem..a

funda dedi ki...

şekerim bu nasıl bir sistemse ben diyeti bırakalı ne kadar zaman olduysa ve ben geçen gün tartılıp 2 kilo daha nasıl verdiğimi anlamamışsam da..mutluyum..mutlusun biliyorum :)

suspect dedi ki...

İnsan gibi, yaşamak için, keyif alarak yiyorum ben. 65. gündeyim bugün ilk başlayan herkes gibi.Günleri saydığımdan değil yediklrimi not aldığımdan biliyorum yanlış anlaşımasın :) Yaklaşık 9 yaşından beri kilolu bir insanım ben. Funda ve Bahar'ı okuduğumda yok ben yapamama demiştim. sonra Mehtap'a lütfen yayınlama ama bana yardımcı ol lütfeen diye bi yorum yazdım. Cevap alamayıp, zaten yapamayacaktım diye düşündüm. Sonra başlıyoruz yazısıyla -nasıl oldu bilmiyorum- ben de başladım. Ertesi gün annemle kardeşim, 1 hafta sonra da ablam katıldı bana. Ben başladığımda 109 kilo idim. Boyumsa sdc 1,5 metre :) Geçen gün dolabımı düzenlemem gerekti, nerdeyse herşey bol geldi, ama bosbol. Katlayıp verilmek üzere ayrıdım hepsini. Onların yerine şu anda formuna kavuşmuş olan kardeşimin ona bol gelen kıyafetlerini astım :) tabi ki şimdi giremiyorm içlerine, ama önümüzdeki sene üstümde olacaklar inşaallah. Ben ki yıllardır diyet yapıyorum, sen belli kilonun altına inmeyi bekleme, mucize olmaz diyen bir çok diyetisyene gittim. Hepsinde ilk 2 ay sağlam kilo verip sonrasında bıraktım. Şimdi tartıya ayda bir dr. kontrolüm olduğunda çıkıyorum. En son 4 haziranda idi randevum. 94,5 kiloydum :) Ve ben bu diyete başladığımdan beri bir kere bile yediklerimi midemden çıkarmaya çabalamadım. Çok uzun yazdım biliyorum ama şu anda bu şekilde zayıflayabiliyorsam herkes, hepiniz yapabilirsiniz. Sdc diyet yaptığınızı düşünmeyin. Eğlenerek ve evdeki malzemelere göre yiyin, Mehtap'ın sözünden çıkmayın :) Mehtap, nasıl bir değişiklik yaptın hayatıma bilemezsin. Senin için kuracağım bütün teşekkür cümleleri az kalacak. Umarım bütün dileklerine kavuşursun. Herkese sevgiler..

Bayan Dağınık dedi ki...

üzgün bir halde yazıyorum bu mesajı diyetim 4 hafta çok iyi gitti maalesef araya giren bir sürü şeyle ara vermek zorunda kaldım şimdi tekrar başlayamıyorum çok sıkıldım hergün aynı vicdan azabından :( şimdi baştan mı başlamalıyım yoksa kaldığım yerden mi bilemiyorum mehtap hanım 5.haftandan mı yoksa 1. haftadan mı başlamalıyım cezam neyse razıyım lütfen bana bir cevap yazın 5 kilo verdim hiçbirinide almadım ama vermem gereken daha 5 kilo daha var ve ben devam etmek istiyorum .saygılarımla...

~Bucu~ dedi ki...

Mehtap hn. merhabalar bende önerilerinizi bu hafta itibariyle uygulamaya başladım, vermem gereken kilo 15 kilo civarı haftada en az 3 gün yaklaşık 5 kilometrelik en az birer saatlik yürüyüş yapıyorum. henüz yeşil çorba ve metabolizma çayını yapma fırsatını bulamadım ama yeme düzenini bozmadan devam etmeye kararlıyım. fikirleriniz ve desteğiniz için çok teşekkürler... Birgün bende istediğim kiloyu gördüm de geçiyorum demeyi istiyorum.

Mehtap Pasin Gualano dedi ki...

Sevgili a.hande, daha ne olsun? cok guzel bir sonuc.. Porsiyonlar konusu ne zamandir benim de aklimda.. bu aksam yazayim en iyisi, daha fazla uzatmadan..

sevgili Efsun, beklemeyin siz baslayin.. program burada.. Bizler de hepimiz buradayiz.. Ertelemeyin, baslayin..

Kiymet'cigim.. Megerse sayac gerilerde bir yerde durmus. Sen soylemesen inan farkina varmazdim.. Gercekten cok guzel bir sey oluyor burada.. Bu arada "kalp kalbe karsi"..

Sevgili Shebnem, hem calismak hem de iyi anne olmaya calismak cok guctur.. insan en cok ve en kolay kendinden calar (cheetos'cugum, kulaklarin cinlasin).. Onun icin siz karar verin zayiflamaya.. fiziksel aktivite yapmazsaniz daha yavas zayiflarsiniz ama zayiflarsiniz.. Yarin ara ogun icin hazirliklarinizi yapin ve persembe gunu diyetinizin 1. gunu olsun..

Sevgili NuNu'cugum, ben burada kahve ve lokum keyfi yaparken, akide sekerlerimi once acik renkten koyuya sonra da tam tersine kitir kitir yerken, siz niye bir pasta yuzunden boyle eziyet cektiniz anlamadim.. :-))
saka bir yana, yazin beni cok ama cok guldurdu.. Ben de niye bu kadar kulaklarim cinladi diyordum..
ama iyi andiginizi biliyorum ve gelecek sefer orada olmak icin herseyi yapacagim diyorum..
biz seninle bir de raki-balik yapacagiz galiba degil mi?

Mehtap Pasin Gualano dedi ki...

Sevgili Papatya, bu aksam uyuyp kalmazsam, porsiyonlari yazacagim sonra da zaten koruma programindan bahsetmek istiyordum.. Bu hafta icinde yazmis olurum sanirim..

Sevgili Ilknur, haftada 750 gr. benim hedefledigimden daha az ama onemli olan eziyet cekmeden vermeniz. tatilinizin tadini cikartin.. yuzmeye, yurumeye, hareket etmeye calisin.. Istediginizi yiyin ama abartmayin derim ben size.. Donunce basa donup tekrarlayin.. Bu arada kacinci hafta oldugunun hic bir onemi yok artik.. Birkez disipline girdikten sonra..

Sevgili Munster, bu sitede size gereken hersey var.. agir spor yapmayin zaten ama yuruyun.. En guzeli yurumek ve programi 1.haftadan itibaren uygulayin.. bu arada anlatmak istediklerinizi anlatin, ben dinlerim..

Sevgili Filiz, hos bulduk.. Ben de sizleri ozledim.. niyeyse? :-))

sevgili Afilli, kendinize kizmayin ve hemen yeniden baslayin.. Kaybedilen tek sey zaman.. Kolay gelsin..

Unknown dedi ki...

Tekrar hoşgeldiniz bende sessiz izleyicilerdenim
Aslında 4 ya da 5 kilo vermek istiyorum ama bir türlü o diyet haftasına giremiyorum nereden başlamalıyım bana da bir yol gösterin lütfen

Mehtap Pasin Gualano dedi ki...

Sevgili Sedaca, ben de cok mutluyum bu sonuca.. en cok da genc "sismanlar" okur ve cesaret alirlar diye.. Cunku son zamanlarda, zayiflamaya genclerin bulduklari cozum cok urkutucu..

sevgili Daimamutfak, verirsiniz.. Bana daha ayrintili yazin.. Niye veremiyorsunuz.. Ne yiyorsunuz, kacak nerde anlayalim birlikte.. bu kadar kisi verirken, veremiyorum diye bir sey olamaz, inanin bana..

Sevgili Beenmaya'cigim, Nasil mutluyum bilsen bu sonuca..

Sevgili Adsiz, 1.haftadan hem de yarin baslayacaksiniz.. Bir daha tartilmayacaksiniz.. 1 ay sonra tekrar yazarsiniz bize..

Mehtap Pasin Gualano dedi ki...

Sevgili Beyza, artik tartilmayin, hemen ilk haftaya donun ve yeniden baslayin.. 5,5 kilo vermissiniz, az mi? su icin ve hareket etmeyi de ihmal etmeyin.. sakin vazgecmeyin.. sakin.. bunu kendinize yapmayin lutfen..

sevgili Miranda, yuksek protein iceren diyetleri hic sevmem. benim de uyguladigim, normal protein iceren diyet vardir ama sadece protein ve vitamin, lif temeline dayanir ve doktor kontrolunde yapilir. Sporcular, kas yapmak icin kullanirlar ama ben size boyle ezbere kullanmanizi asla onermem..

Mehtap Pasin Gualano dedi ki...

Sevgili Beybii, pcos icin ben dengeli beslenme diyeti veririm ama iki ara ogun, ve glicemic indexi kontrol ederim.. Hic kimsenin kabul etmedigi ve bu yuzden de agir depresyon yasayan bir hastam, simdi guzel guzel kilo veriyor ama ben pcos'unun yakindan takip edilmesinden yanayim..

Tijen dedi ki...

Mehtap'cığım,
O kentten ötekine koşturduğum günlerde hep aklımdaydın. Acaba Mehtap döndü mü, acaba her şey yolunda mı, acaba siteye yine o güzel yazılarını yazıyor mu... Senin yazdıkların kadar sınıf arkadaşlarımızın yorumlarını da büyük bir sevgiyle okuyor ve verilen her kiloyla mutlu oluyorum çünkü. Hoşgeldin!
Vallahi NuNu haklı. Ama sen onun kilo vermem gerek demesine bakma. Fıstıktan da fıstık bir hatun o. Bana kalsa bu haliyle de pek hoş. Zerrin'ciğim ise harika olmuş. Buluşmada moralimizi bozup verdiğiniz kiloları nasıl olsa geri alacaksınız, boşuna kendinizi yormayın diyenler oldu ama görmen lazımdı Mehtap, Zerrin'in gözlerindeki inanç muhteşemdi.
Tabii biraz da kendimden bahsetmeliyim. Son üç haftanın programı:
İzmir, Antalya, Çıralı, Antalya, Gaziantep, Urfa, İstanbul, Burhaniye. Yollardayken alıştığım şekilde beslenememek barsaklarımı da midemi de bedenimi de alt üst eder. Eve bu akşam vardım. Yarından itibaren sağlıklı beslenmeye devam. Sabahları deniz, akşamüzerleri de yürüyüşle toparlanacağım mutlaka. Son üç haftayı diyet yolculuğunda yaşanmamış sayıp devam...

Adsız dedi ki...

Merhaba Mehtap,
hoşgeldin, iyi ki geldin...Bir çok kişi gibi bende artık saymıyorum kaçıncı haftada olduğumu ama şimdiye kadar 6-7 kilo verdim. Ama bir sorunum var son 2-3 haftada ciddi tatlı krizleri yaşadım çoğunlukla kontrolü kaybetmedim ama 2-3 kez delice yedim diyebilirim.Bu durumun genellikle psikolojik olduğunu düşünüyorum ama
pcos ve hipoglisemi sorunum var acaba tatlı krizlerimin bununla da bir ilgisi olabilir mi? Son bir soru sormak istiyorum izninizle, pcos için endokrin uzmanınamı yoksa kadın doğum uzmanınamı danışmak daha doğrudur?
Artık size teşekkür etmek için uygun kelimeleri bulamıyorum hepsi az geliyor, sonsuz teşekkürler...
Sevgiler Sibel

Adsız dedi ki...

Hoşgeldiniz Mehtap hanım
benim 6. haftam 37 yaşındayım 1.63 boyum kilom başlarken 65.4 bu hafta 60.4 verilen herşeye sadık kalarak devam ediyorum geçen haftayla bu hafta kilom aynı. perşembe 5 günlük arınma süresine gireceğim. Aç olduğumu hissetmiyorum canım şimdiye kadar birşey istemedi ne zaman açlık hissettim haftasonu evde olduğumda öğünler karıştığında pazartesi işe gittiğimde. şimdi 2-3 saat geçince acıkıyorum. önceden eve geldiğimde sürekli birşeyler atıştırıyordum şimdi nasıl yiyormuşum diyorum ye soda iç, ye soda iç. insanın belkide kafasında bitiyor herşey kararlı olmak, huzurlu olmak. bazen bu kiloda kalsam daha fazla zayıflamasamda önemli değil diyorum. kısa zamanda çok zayıflamak gibi bir düşüncem yok ama neden devam etmiyim. evdekiler çok zayıfladın yeter artık diyor ama onlar başladığımın 2.günüde aynı şeyi söylüyorlardı :)
İYİ Kİ VARSINIZ sevgiler

Mehtap Pasin Gualano dedi ki...

Sevgili Neseli Gunler, gecmis olsun, ama hemen silkelenin, kendinize acimayin ve saglik sorununuz gecene kadar kendinize mutlaka birseyler bulun yapacak.. cok guzel kitaplar cikti bu aralar.. Okuyun.. Cekmece dolap yerlestirin.. kisiel bakiminizi yapin.. Lutfen, diyet yapin veya yapmayin ama bu ruh halinde olmayin..

sevgili Sehnaz, bunlar cok guzel ve umit verici, cesaretlendirici sonuclar.. Sizler icin mutluyum ama en cok baslamaya cesareti olmayanlar icin mutluyum..

Sevgili adsiz, ne guzel bir bebis haberi bu.. kutlarim.. allah saglikla kucaginiza almayi nasip etsin.. sizin yapmaniz gereken, sizi izleyen eden doktorun kontrolunde beslenmek ve bu donemi cok fazla kilo almadan gecirmek olmali..

sevgili Gulizar, eger bu kararlilikla devam ederseniz, ulasilacak nokta hic uzak degil..

sevgili Silveric, sizden haberler nasil?

sevgili kagittan Gemiler, meydan okuyarak sordugum sorudan sonra gelen bu cevap bir an icin nefesimi kesmedi desem yalan olur..:-)) cok hossunuz.. bu ruh hali, kazanmak isteyen bir insanin ruh hali ve cok olumlu.. Harikasiniz..

Tijenin'de yazdiklarindan sonra, bugun sizin icin tekrar confessa'yi koyacagim bloga.. coktan hakettiniz bence..

Mehtap Pasin Gualano dedi ki...

Sevgili atesinsesi, hosgeldiniz.. siiri cok begendim bu arada..

Sevgili Nukhet, simdiden yazilmis bir oyku bu ve ben 6 ay sonra Funda'nin ve Bahar'in oykulerinin yanina sizinkini de ekleyecegimi biliyorum.. Kimbilir size adriano'nun konser biletini ayarlariz ve o da "confessa"yi soyler..

Sevgili Zarpandit, oyle guzel bir yuzunuz var ki, cuval bile yakisir.. Sizden ne olacagina karar verecek olan tek kisi sizsiniz.. Ben sadece hadi bastan baslayalim, guvenimizi kaybetmeyeleim diyebilirim..

Funda'cigim, Kiymet 100 bini gecmis okuyucular diyor ya, bunda Bahar'la senin payin cok buyuk.. Gelin ve bana yardim edin lutfen.. :-)) cok formda oldugunun haberlerini aldim zaten ben.. devam et Funda'cigim.. 38 bol gelecek unutma..


Sevgili Suspect, bunu yazmayin diyenlerin mektuplari hala cevaplanmayi bekliyorlar, haklisiniz.. ama olsun, yine de aldiginiz sonuc muthis.. Ustelik gercek anlamda engellerin varliginda.. Bence siz de hikayenizi yaziyorsunuz coktan.. Sakin vaz gecmeyin.. yolumuz uzun ama bir kez ulasinca orada kalacagiz..

Sevgili Cumba Yildiz, hic vakit kaybetmeyin, hemen basa donun.. hemen hemen..simdi baslayin, yarini bile beklemeyin..

Sevgili Bucu, diyeceksiniz.. yeterki baslayin..


sevgili Kendimce, tabii ki basindan baslayacaksiniz.. :-))
Cesaret..


Tijen'cigim, ne guzel bir Anadolu turu olmus. Urfa'daki agaclarimiza selam soyledin mi?
bu arada toplantinizda olmayi cok isterdim.. Bir dahaki sefere..
kilo alacaksiniz nasilsa diyenlere cevabimi bu gece verecegim blogda.. aslinda porsiyonlari yazmak istiyordum ama cok yeri geldi bence..

Sevgili sibel, tatli krizine girmemek icin, tam tahilli biskuvi ve glisemic indexi dusuk meyvelerle ara ogun yiyin lutfen. cok ise yarar inanin..

Sevgili gamze, tesekkurler, siz de iyi ki varsiniz.. Baslamissiniz birakmayin.. evdekiler uzulur, sismanlik saglik belirtisidir, can bogazdan gelir ama siz hem onlari uzmeyin "olur" deyin, hem de diyetinizi birakmayin lutfen..

özlem felah dedi ki...

Ya Mehtap'cığım,. bu defaki yorumum sana değil şu an iki kişi olan adsıza. Gerçekten çok sevindim ve kızım olduktan sonra anladım ki engüzel dua Allah analı babalı büyütsün.Bir de hamilelik çok güzel bir süreç. bence keyfini çıkarın. Tekrar tebrikler. Bir de sevgili Zarpandit Mehtaba katılıyorum çok şeker bir gençkızsınız ayrıca çok dada güzelsiniz resminizden gördüğüm kadarıyla. Takipettiğim kadarıyla yurtda kalıyordunuz okul döneminde bazen böyle şeyler olabiliyor ama bence yaşınızın kıymetini bilin. Öyle çabuk geçiyor ki o canım yıllar. Mehtapçığım umarım kızmazsın bana ve yazdıklarımı ukalalık olarak alglamazsın. Samimiyetten hepsi. Bu arada her zaman ki gibi 5 kilo fazlam var. öpüyorum

Adsız dedi ki...

Sevgili Mehtap ; bu sabah bi heves geçtim pc başına insana verdiğiniz değer beni bi kez daha şaşırttı.ne mutlu ki sizi tanıdım.eğer benim mailime bi yanıt vermemeiş olsaydınız bende kilolarım arasında yitip gidecektim eminim :D ama insana verdiğiniz değer beni yanıtlamanız beni adeta kamçıladı.Kısa vadeli bi beklentim yok ama kendime söz :D Perşembe diyetimin 1. günüdür.Kim korkar hain kilolardan?
Yaş :33
Boy : 1,68
Kilo: 75
Başlangıç :18/06/2009 olacak
hedefim 1 yıl oğullarımın sünnetinde (kendi düğünümde 82 kg olduğum için dilediğim gibi bir model gelinlik giyemedim) ekru rengi bi kıyafet giymek....
Desteğiniz için tekrar tşkler...

gülenyüz dedi ki...

merhaba mehtab hanım bende sizin programınızla motive olanlardanım.76 kiloyla başladım şu anda 72 kiloyum...yalnız metabolizma çayını hiç denemedim.çünkü içemeyeceğimi biliyorum.bu arada 4.haftamdayım ama arkadaşlarım ailem zayıfladığımı hiç fark etmiyor.masa başında çalışanlardanım.ve çok fazla hareket etmiyorum bu yüzden olabilirmi acaba...evet daha önceleri gelmeyen bir çok kıyafetim şu anda oluyo ama çevremdekilerin,eşimin zayıfladın yada zayıflıyorsun dememeleri beni çok üzüyor.hatta şevkimi kırıyo.ama sizinle tanıştığım için çok mutluyum...kendinize çok iyi bakın...selamlar...

Mehtap Pasin Gualano dedi ki...

Sevgili Ozlem, tam tersi memnun olurum.. tesekkurler..

sevgili Shebnem, o guzel ekru elbiseyle fotograflarinizi gormek beni de mutlu edecek..

sevgili Gulenyuz, eger hayatinizda baslayip baslayip surememis zayiflama hikayeleri varsa, farketmemezlikten geliyorlardir belki.. unutmayin, onemli olan sizin fark etmeniz.. Siz yeterki kararli olun..

Adsız dedi ki...

sevgili mehtap hanım yorum yazmamın üstünden 3-4 gün geçti ben diyete 1.haftadan başladım.1 hafta boyunca aynı yemeklerimi yiyoruz?listedeki daha önce hiç diyet yapmadım.bukonularda bilgi eksikliğim çok.hani ben 1.64 boyunda 69 kg olan 23 yaşındaki yeni katılan.buarada adım MELEK.herkese selamlar saygılar.sizede kucak dolusu teşekkürler

Mehtap Pasin Gualano dedi ki...

listedeki seceneklerden istediklerinizi pisirin.. tam tersi, hergun farkli yemeniz oneriliyor..

GZNTPSEDA dedi ki...

Belki birçoğunuz seyretmiştir ama beni etkileyen bir videoyu paylaşmak istedim., http://www.dailymotion.com/video/x974xc_son-ders_news
sevgiler,
Seda