Mutfak penceresinden disariya bakiyoruz... Bak yapraklar dokulmeye basladilar bile diyorum, belki degisik renklerde toplayip bana getirirsin birkac tane... Burnunu cekiyor.. Hava cok sicak.. Cok nemli.. Cok yapis yapis... Ama ruzgar var.. Gunes gokyuzunde ama, gokyuzu grimsi...
Anne bu mevsimin adi ne diyor.. Bu mevsimin adi Roma diyorum..

23 Kasım 2009 Pazartesi

METHAP'IN KURAL OLMAYAN KURALLARI...



Komsunun kucuk kizi Alev, onu alip bize gotururum umuduyla balkonda donusumu bekliyor… Daha uzaktan golgemi secer secmez, Mettak, Mettak diye beni cagirmaya basliyor… Uzunca bir sure adim Mettak olarak kaliyor o yillarda…
Mekap ayakkabilari cikiyor Turkiye’de… Epeyi bir mucadele veriyorum bu sakaci cocuklarla… Sakadan cok iyi anlayacagim daha o yillarda belli oluyor (!) ve dizlerinde ani olarak ayak izlerim kaliyor bir cogunun…

Cok zaman gecmeden, yeni bir cocuk daha ekleniyor, bizim eve gotulmeyi bekleyen… Cogunlukla dayak yemis, sumukleri akmis olarak paspasin uzerinde aglayarak bekliyor beni…Eve goturuyorum, mendil veriyorum, bizim evde her zaman bulunan kurabiyelerden, keklerden bir tabak hazirliyorum… Mettap diyor o da bana… Surekli vurmaktan, kirmaktan, kafa atmaktan, carpmaktan, patlatmaktan soz ediyor… Isadami olmus annemin dedigine gore… Simdi karsilassak ne o beni tanir, ne ben onu hatirlarim…

Sonralari Gulcin bana durduk yerde Mucos, demeye basliyor. Teyzelerimse Mettos ismini uygun goruyorlar,
Bircok kisi redense bana Meltem diyor… Bolum Baskanim Prof. Sema Yavuzer, benim ismimi herkesten daha guzel soyluyor. Onun insani onlugunun dugmelerini hemen ilikleyip, kendine ceki duzen vermene davet eden ciddi ama yakin tavri ile, kizgin oldugu zamanlarda bile “h” harfini vurgulayarak “Mehtap’cim” demesini cok seviyorum…

Italyan’lar ne adimi soylemeyi, ne de yazmayi ogrenebiliyorlar… “h” harfi olmayan alfabeleri yuzunden adimi “Metap” olarak telaffuz ediyorlar ve her zaman ama her zaman “Methap” olarak yaziyorlar… Ben bile bazen adimi sorduklerinda kendimi “Metap” derken buluyorum ve kendime inanilmaz kiziyorum…
Yakin arkadas sinifindakiler ise Italya'da cok yapildigi gibi, ilk hecesini soyluyorlar adimin... "H" harfi olmadigini icin de bu sadece ve sadece "Me"... Inanilmaz ama bana boyle seslendiklerinde donup bakiyorum...

Iste sevgili Ferat’in kendisinin de tahmin ettigi, siradan bir yazi hatasi beni bu kadar eskilere goturdu, anilarimi canlandirdi ve gulumsetti…

Simdi bakalim neler ozetlemis Ferat…

Methap’ın 12 Altın Kuralı1.

1.Öğrendiğimiz diyet değil sağlıklı yaşam için zevkle yeme kültürü

2. Vücudunuzu sevin•
İnsan kendisi ile barışık olmalı ve sevmeli. Vucunuzu sevin derken sadece fazla kilolarınızı sevin demiyoruz tabiki. Vucudunu seven bir insan kanında fazla şeker ve kolesterol istemez. Vucunu seven insan yüksek tansiyonun yavaş yavaş beyninin bir et parçasına dönüşmesini istemez. Vucudunu seven bir insan iki üç merdiven çıktıktan sonra nefes nefese kalmak istemez. Sonuç itibari ile kendimizi ve vucudumuzu seviyorsak eğer ona iyi davranmalı ve ona en iyi formu vermek için emek harcamalıyız.

Yanlız, bunu söylerken 90-60-90 ölçülerden yada üçgen vucutlu ve 6 katmanlı karın kaslarından bahsetmiyorum. Burada bahsettiğim sağlıklı bir insan vucudu, tastakır kuru bakır bir manken bozuntusu vücudu değil.

3. Mehtab’ın kitabında suçluluk yok.• Bazı şeyleri fazla kaçırdığımızda hiçbir zaman suçluluk duymayacağız. Onun yerine fazladan kaçırdıklarımız için bir 10-15 dakika daha spor yapmalı yada bir öğün yeşil çorba yemeliyiz.

4. Ara öğünleri hiçbir zaman kaçırma.• Ara öğünler bir sonraki öğüne 1 saat kalana kadar yenebilir. Eğer daha az var ise bir sonraki öğün biraz öne çekilmeli ama ara öğün kaçtı diye öc alınmamalı.

5. Geri kalanı sebze ile doldur. • Yediklerimizden doymadığımız hissi duyuyorsak, yeşil yapraklı ve bol sulu sebzeler ile arayı kapatmalıyız

6. Az çeşitten çok yemek yerine çok çeşitten az.• Bir şeyden çok yemek yerine birkaç şeyden az az yiyerek öğünlerimiz zenginleştirilmeliyiz

7. Tartılmak yok.• Kesinlikle hergün tartılmamalı, en sık olarak haftada bir olabilir eğer ilk 6 haftayı tamamladıysanız

8. Canınız istiyorsa vücudunuz istiyorsa kaçmak yok.• Canınızın çektiği bir şeyi besin yapısına baktıktan sonra kesinlikle yemelisiniz. Mesela canınız baklava istedi. Bir kaç hafta bir tepsi baklavayı hayal etmek yerine. Bir ara öğününüzde bir dilim baklavayı yiyerek özleminiz büyümeden dizginleyin. Ama kesinlikle suçluluk duygusu hissetmek yok.

9. Ne kadar emek o kadar zevk ve sağlık• Öğünlerinizi hazırlarken yada seçerken özen gösterin. Mümkünse önerilen seçenekleri anlayıp kendi seçeneğinizi yaratın. Yediğiniz şeyleri zorunlu olduğunuz için değil istediğiniz için yiyebilmelisiniz. Mesela ben 4 kuru kayısı ve 8 bademden oluşan ara öğünüm ile nutella sürülmüş yarim dilim ekmek (50 calori) ve bir küçük elmadan oluşan ara öğünüme hastayım.• Yeşil çorbayı damak tadınıza göre değiştirerek hazırlayın. Kural 8’i hiç unutmayın. Mesela eğer yeşil çorbayı pişirerek yiyorsanız, soğan katmayı deneyin. Hatta çok az salça bile katabilirsiniz. Ayrıca en sevdiğiniz baharatlar ile süsleyin ve onu özenle hazırlanmış güzel bir yemeğe dönüştürün. Özellikle sindirim sisteminden şikayetçi arkadaşlar yeşil çorba konusuna özen gösterip kendlerinii ve sindirim sistemlerini büyük bir dertten kurtarabilirler.

10. Vucudunuzu şaşırtın.• Yediklerimiz hiç bir zaman iki gün üst üste aynı olmamalı. Vucudunuzu hep şaşırtmaya çalışın. Kolay diye hep aynı ara öğünü uygulamayın mesela.

11. Toplam kalori değil çeşitlerin kalorilerisine dikkat etmeliyiz.• Yediklerinizin kalori toplamına bakmak yerine kullandığınız malzemelerin teker teker kalori değerlerini düşük tutun. Mesela dilimi 130 kalori bir ekmek yerine, dilimi 45 calori bir ekmek tercih edin. Aynı mantığı diğer yediklerinize de uygulayın. Ayrica sindirimi emek isteyen yiyecekler şeçin, mesela lifli sebzeler, kereviz, marul, yeşil soğan, bol yapraklı sebzeler, vs.

12. Ne zaman başınız sıkışsa cevabınız yeşildir. • Yani baktınız doymadınız bir şey yemek istiyorsunuz, o zaman cevabınız yeşildir. Mesela yeşil yapraklı sebzeler yada bol su içiren sebzeleri götürün, mesela hıyar, kereviz sapı (Amerikan krevizi), yada marul. Burada özellikle dikat etmeniz gereken nokta kökümsü sebzelerden uzak durmak.Mesela patates, havuç, ve turp gibi sebzeleri salata niytetine tüketmemeye çalışın. Yani yediğiniz sebze toprağın altından geliyorsa, sebze olarak değil karbonhidrat olarak tüketilmeli.

Ferat Sahin

Trabzonspor'lu Ferat..:)

Sevgiyle..
------------------

Sevgili Ferat, size de tesekkurler ve sevgiler…
Olaganustu bir ozet olmus…
Bana soyleyecek hicbir sey kalmamis… Soylediklerimi bu kadar iyi algiladiginiz icin nasil mutlu oldugumu tahmin edemezsiniz…

Pazartesi yazacagim ve metabolizmadan konusacagiz demistim…
Sevgili Yasam kocu Cigdem’le uzerimdeki agirliklari kaldirmaya calisiyoruz ve ben biriktirdiklerimden bir anlamda kurtulmaya calisirken, uzerime yeni yukler bindirmemeye ozen gosteriyorum… Buna yapacagim dediklerimi ertelemek te dahil…

Onun icin, Pazartesi demistim, pazartesi yaziyorum
Ama nasil yaziyorum…?

Eve geldim, internet calismiyor… Olsun, telefonum var… Supriz!
Onun da baglantisi kesik…

Soz verdim yapacagim… Komsunun internet baglantisini wireless olarak bizim evden kullaniyorum ama sinyal cok zayif. Federico’nun odasinin kapisinda, koridorda tek bir kosede aliyor ancak. Orada yere oturmus bir sekilde yaziyorum… Yarin umarim internet sorunum cozulur… Cunku yeterince sirt ustu yuzdunuz… Artik metabolizma hizimizi hesaplayip, kendimizi iyice bir silkelemenin zamani geldi…
Siz yarin sabah tartilin ve kalemi kagidi elinize alip lutfen burada olun…

Hepinize simdiden keyifli bir hafta diliyorum… Butun zamanlarin en guzel sarkilarindan birine Teoman yorumuyla birlikte...
.
.
P.S: Yazinin adina gelince... Ben kural olmayan kurallari "secim" olarak adlandiriyorum... Umarim siz de...

23 Kasim 2009’ Roma

24 yorum:

EKMEKÇİKIZ dedi ki...

Methapcığım!
Yaşam koçunuzun işi zor!
Sevgiler.
:)))

Mehtap Pasin Gualano dedi ki...

Sevgili Ekmekci Kiz, zor ama imkansiz degil... :-))

Adsız dedi ki...

sevgili mehtap merhaba
ilginctir gecenlerde aklima siz geldiniz ve bende acaba italyanlar adinizi nasil telafuz etiklerini dusundum bir an. zira "h" harfini telefaz etmediklerini biliyorum. isminiz ile ilgili, gecmiste ve simdilerde yasadiklarinizi yazdiginiz icin tesekkur ederim. yuzumde kocaman bir tebesum ile okudum.

sonra birden kendi adimi genelde iki kere soylemem gerektigini dusundum, hele ingilizce konusulan ortamlarda sanirim ismimi caristiran bir sekilde telefaz edeni duymadim bu gune kadar......:-)
ama genelde anlamini sorduklarinda cok begeniyorlar, ozelikle'le de italyanlar:-) "felicita" deyince mest oluyorlar, tabbi bende:-)

buarada cok guzel hikayeler okumaya basladik, herseferinde okurken bende (nedense:-) cok seviniyorum...belki dogru sinifi yakaladim diye. gerci kayitlara yetisemeistim ama minik minik de olsa sizi izliyorum, yorumlari okuyorum ve
uyguluyorum'ya...

gerci, ben itraf etmeliyim'ki hep ilk 2-3 hafta'da kalmama, cok istememe ragmen spor yapamadigim halde, yesil corbayi en iyi sekilde nasil yaparim'in cabalari icersinde olub henuz bir kere denememis biri olarak, ....unutudugm bir sey oldugumu bilmiyorum ama yaklasik mayis sonu gibi sizinle tanistim. fark etmeden beslenmemi sizin anlatiklariniza gore cesitlendirib, her gun ayni seyi yemedim. hic aliskanligim olmadigi halde kahvalti yapmaya basladim. cantamda daima badem ve bir sise su bulundurub, her gun yogunum ben yapamam diye dusunduysem de ara ogun icin evden yanima birseyler hazirladim. ilginctir, kendimi bildim bileli hic bu kadar cok yemek yememistim ama kacamaklarima ragmen kisa surede yaklasik 6 kg verdim..... ve en ilginci, hala bu kiloyu tutabiliyorum. örnegin bir ay once amerika seyhatimiz boyunca (10 gun) hic duzenli ve saglikli beslenme imkanimiz olmamasina ragmen, aklaniza gelen her türlu fastfood tarzi yemekleri tercih etmek zorunda kalmis olsakta hic kilo almamistim dondugumde...ama neden biliyormusunuz, cunku hep hareket halindeydik. gunde kac kilometre yaptiginimizi bilmiyorum ama genelde her yere yuruyerek gitik, ve o sagliksiz besinleri yerken hic pismanlik duymayib,ve porsyonlari dikkat ederek bana gore mucize olacak bir sekilde kilo almamistim.

biliyorum olanustu basari hikayeleri ve super sonuclar almaya basladiniz ve bunlarin yaninda benim'ki cakil tasi kadar belki, ama beni mutlu etmege yeti, bunu bildirmek istedim sadece.

cunku, uzun hata upuzun bir suredir gardirobumda etiketi uzerinde hic giyemedigim kiyafetlerimin nerdeyse tumunu giyebiliyorum simdi, cok mutluyum cok.

ayrica cok tesekkur ederim bu platform uzerinde bilgilerinizi paylasib bizleri daima motive etiginiz icin. iyi'ki varsiniz!

bu guzel bayram haftasinda, islerinizin yolunda ve butun yogunlugunuza ragmen mutlu ve hos bir hafta gecirmenizi dilerim.

sevgilerimle
hoscakalin
nese sahin, zurih

kütahya dedi ki...

evet malesef o ad yanlışlığından bende çok çektim.okullar ilk açıldığında öğretmen yeniyse sınıf listesini eline aldığında kesin benim adımı söyler onun için hazırlıklıyımdır.yıllar boyunca doldurulacak kutucuklara soyadımla birlikte sığmaz şimdi soyadım değişti bereket değiştirmemeyi hiç düşünmedim.sizin adınız bilindik aslında ama yurt dışında yaşamanın zorluğu .bu arada benim adım KUMRİYE.yayınlamazsanız sevinirim.kütahyada kaçtane vardırki sevgilerimle kolay gelsin allah yardımcınız olsun.

Emos dedi ki...

Sevgili Mehtap,

Size Meltem diye hitap eden ilk kisinin ben olmadigina sevindim:))
Sizin zor ama imkansiz degil lafiniz bana cok degerli hocam Pof.Bakir Caglar'in anfinin dortde de ucunun ilk iki vizede 0 ve 30 gibi notlar almasindan sonra "Durum vahim ama umutsuz degil "sozunu hatirlatti:))

Sevgilerimle,

Emos

Emos

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

ne olursa olsun, kurallar düzenin bir parçası,
fazlsı olmamak şartıyla biraz kuralcıyım arkadaşım :))
Ferat' hayran olmamak imkansız. Algılaması mükemmel, ben olsam gerçekten alt alta sıralayabilirmiydim bilemem ?

hala ben bile sayfalarımızdan ilerliyorum, yani hala akıldan gidemiyorum.
neydi, nasıldı diyorum bazen :))
ama yaptığımız işe elbette güveniyor, dört ellede tutunmuş hep beraber yürüyorum..
senide özlem ve sevgiyle öpüyorum

( yerde çok oturma !!! :)

Adsız dedi ki...

merhabalar mehtap hanım, bir sorum olacaktı; şeker oranı yüksek biliyorum ancak çorba, kek ve ekmeklerimde eskiden beri mevsiminde balkabağı kullanırım. şimdi diyetteyken de kullanmam mümkün mü? lif oranı çok yüksek, rengi de çok güzel o nedenle makul miktarda kullanılabilir mi? illa kullanayım diye sormuyorum tabii ki. teşekkür ediyorum ve iyi haftalar diliyorum size. sevgiler ve selamlar. güneş

Belgin dedi ki...

Buradayiz, bekliyoruz:))

bengü dedi ki...

sevgili mehtap sen bizim için herşeysin.umarım hepimiz sevgisi saygısı ve minneti yüklerinin hafiflemesini sağlar.sevgilerimle bengü

Adsız dedi ki...

Merhaba,
6 haftalık diyeti geçen hafta tamamladım, sadece 5 kilo verdim (60 - 55)benim için ideal kiloma ulaştım. Şu anda yediklerime dikkat ediyorum. Yazıyı okurken dikkat ettim ara öğün konusunda sizin verdiğiniz ara öğün dışına çıkmıyorum, çünkü diğer yiyeceklerin kalorisini bilmiyorum mesela benim aklıma gelmezdi yarım dilim ekmek ve çikolata şimdi çok mutlu oldum. Farklı ara öğünlerde vardır takipçilerin uyguladığı. Merak ettim şimdi var mıdır başka ara öğün çeşitleri. Sevgiyle kalın Semra.

Adsız dedi ki...

sevgili mehtap hanim
3. haftada rahatsizligimdan dolayi annemin de israri neticesinde diyetimi bozmus bulunuyorum :(
ama cok gec kalinmis degil diye dusunuyorum sadece 3 gun yattim
4 gundur koşmuyorum
4 gundur cok su icemiyorum
4 gundur ara ogunlerimi yiyemiyorum
ve benim pisirmedigim 1 kasik yagdan fazlasiyla pisen yemeklerden yemek zorunda kaliyorum..
(pilav makarna da var tabi)
hala tartilmadigim icin umutsuz ve mutsuz sayilmam
benim sormak istedigim bu 4 gun yuzunden tekrar basa dönmem (yani 1-2. haftaya) gerekiyor degil mi?
sorunlarimla sıktığım icin cok ozur dilerim..
cevabiniz icin cok tesekkur ediyorum..
sevgiler
ELIF

Ebru dedi ki...

Sevgili MeHtap,

Bu yazın bana kuzenim Mehtap'ın çocuklukta yaşadığı isimsel :) sıkıntıları hatırlattı. Sağlıklı ve bol enerjili olman dileğiyle...

Ebru Ancient

deruni dedi ki...

Sevgili MeHtap, (bir H harfinin bu kadar saygıyı hak etmesi gerektiğini hiç düşünmemiştim. Bu da nasip oldu:) Cevaplamaya vaktin olursa mutlu olurum. Bağışıklık sistemini kuvvetlendirmek için özel bir beslenme rejimi tavsiye edebilir misin?

Adsız dedi ki...

sevgili Mehtap Hanım ben en hayırsız öğrenciniz Ü.A.A.

mayıs ayında başladığım sağlıklı beslenmem ağustos ayında sayenizde harika sonuçlar verdi ve ben sağlıklı beslenmeye devam ettim sonra ne olduysa oldu birden alt üst oldum düzenim bozuldu ve ölçüsüz yemeye başladım.
75 kg ile başladım 62,90 kg ye indim toplam 12 kg verdim ve şimdi aşağı yukarı 5 kg geri aldım. tekrar nereden başlamam gerekir sizce ilk haftalaramı dönmeliyim yoksa? tavsiyenizi almak istedim eğer müsait olursanız tabi.
yarın benim doğumgünüm yarından sonra tekrar düzenimi kurup yoluma emin adımlarla devam etmek istiyorum.

yanlış anlamayın bir şey söylemek istiyorum tüm kalbimden gerçekten size hayranım. nasıl bu kadar enerjik, sabırlı, nazik ve sevgi dolu ve açık yürekli olabiliyorsunuz. Allah nazardan korusun diyorum.
tüm kalbimden sevgilerimle

Ü.A.A.

Esma Ercengiz dedi ki...

Mehtap Hanım,
Çok güzel bir yazı olmuş. Ben sizin yazılarınız kadar, seçtiğiniz resimleri de çok beğeniyorum. Bu resimleri nereden buluyorsunuz? Google'dan arayınca bile bu kadar orjinal resimler gelmiyor...
Sevgiler

Adsız dedi ki...

Merhaba,
Ben 4 haftayı geçtim ve tartıldım :) 3,5 kilo gitmiş
Sadece ölçülerimi almadığıma üzüldüm, ama bu hafta başı onları da alacağım
İlk ay sadece yürüyüş vardı, ama ! Aralık itibarı ile bir spor salonunda üyeliğim başlıyor yeniden
Yeniden yüzme, yeniden spinning
Kendime kendimi hediye etmiş gibiyim.
Tekrar teşekkürler
Seden

Adsız dedi ki...

TANRININ HEDİYESİ SEVGİLİ MEHTAP Tanrının insana verdiği yaşamdan sonra insan her alanda düzeni bozmuş nasul düzeltirim derkende tanrı insana olan sevgisinden dolayı bir uyarıcı göndermiş her şeyde. bu bir yazar ,ressam,öğretmen,bilim insanıyada sıradanbir insan olmuş.yani Tanrının hediyesi insanlara....sana gönül dolusu sevgilerimi yolluyorum istanbuldan. şunu anlıyorumki insan önce istemelisonra hedef koymalu sonra zaman belirlemeli .ben geçen mayısta yürüyüş yaparken (iki ay olmuştu zorlanarak 3kilo verebilmiştim)2010 haziranında 57 kilo olacağumu hep söylemiştim çünki olmak istiyordum hemde çok.ozamanlar 87 kilo idim .daha sonra sizinle tanıştım .yazılarızı okıdum ve karar verdim.ertelemedim hemen başladım .tarih 4ekim 2009 .8hahtaya başladum bile .şimdi 77kiloyım.mutluluğumu kelimelerle anlatmak zor .evet oldu ven fazla sıkılmadan 8haftada 9kiloyu verdim.daha yolum var 20 kilo kadar.azimle devam ediyorum. başarma duygusu bana çok isteyip yapamadığım şeylerin peşine düşmem konusunda güç verdi. haftada bir iki kere kaçamak yaptım .rüyamda aşure görüp koca bir tencere pişirdim 1kase yedim gerisini eşe dosta dağıttım .mutlı oldum canımın istediklerini yiyip böyle olunca .şimdide sırada 8.hafta var ki ben böreği severim köfteyide sırırları zorlamadan yiyorum şaşıyorum bu işe nasıl oluyor diye ama oluyorişte ...birde yaptuğım her yemeğin çorba pilav ve böreğin bile yağını ölçüyorum.şunu anladım yağları atmak istiyorsan eğer vücudundan yemeklere koydığın yağı azaltmalı ve yağ yapacak besinlerden uzak durmalısın.yağda kızaranlarve hamur işi ve şekerden. hafta bir gün az yağlı az şekerli kek yiyebilirsin ölçülü olarak .ben yürümeyi terih ettim haftada bazen 4 bazen 5 gün 1saat .birde karın hareketleri ekleyebilirsem çok iyi olacak .benim anlayıp ıuyguladıklarım işte bunlar.sevgili mehtap doğru anlamışmıyım. sana ve beni sizinle buluşturan lale hanıma sonsuz teşekkürler.bütün günlerinizin bayram sevinciyle geçmesini diliyorum. bayramını kutluyorum senin ve buradaki diğer arkadaşların.sevgiler NAYLOŞ

Ferat dedi ki...

Merhaba Mehtap..:)
benim hakkimda yazdiklariniz icin tesekkurler. Bu konuda tesekkur edilmesi gereken sizsiniz cunki bu fikirleri sizden ogrendik ve ogrenmeye devam ediyoruz. Ben kendi adima anlami buyuk kisa cumleleri cok severim. Bu sebeple sizin bize ogrettiginiz seyleri birer cumle ile ozetleyip kafamin icersine yazmayi denedim. Bunu baska seyler konusunda da yapiyor ve cok yararini goruyorum. Aslinda onlara kural dememe konusunda haklisiniz cunki biraz suc ve cezayi animsatiyor. Oysa sizin sisteminizde suc yok. Herhalde kural yerine Ogut desem daha iyiydi. Saniyorum akademisyen olmaktan kaynaklanan bir icgudusel durtu ile "kural" deyiverdim. Bu arada bu hafta basi itibari ile 68 kilo'ya ulastim. Yani tam 15 kilo. Simdi amac bu kiloyu saglikli bir sekilde koruyabilmek. Onuda hep beraber basaracagiz... Sevgiyle kalin. Havalar nasilolursa olsun sizin havaniz iyi olsun..:)

oyuncu dedi ki...

Şu an saat İstanbul'da 07.25.Bize bir mesajınız var mı diye bloğunuza girdiğimde online 3 kişi olduğumuzu görüyorum.

Sevildiğinizin farkındasınızdır sanırım.Bu arada duygularımızın karşılıklı olduğunu bilmenizi isterim.Sizi buralarda göremeyince acaba bir şey mi oldu?Umarım sadece yoğunluktur vb..düşünceler aklımdan geçiyor hemen.

Bildiğiniz gibi buralarda Kurban Bayramı tatili başladı,başlayacak.

Size ve tüm grubumuza iyi bayramlar diliyorum.Kalemler elde bayram sonrasında görüşmek üzere bekliyoruz.

Sevgi ve saygılarımla...

beenmaya dedi ki...

iyi bayramlar
sevgiler selamlar :)))

Belgin dedi ki...

Mehtapcim, ailenle birlikte sana huzurlu, mutlu, umutlu bir Bayram diliyorum.
Sevgilerimle

berrin dedi ki...

ben bu yazıyı çok sevdim.....

Adsız dedi ki...

yaşamından bayram coşkusu eksik olmasın meslektaşım...

HGA

Adsız dedi ki...

mehtap hanım merhaba... sizi yeni tanıdım ve hemen buradan yazdım ama gelmedi sanırımkim yayınlamadınız.3 ay olucak sezeryanla doğum yapalı.1.56 boyum 63 kiloyum.50 kiloyla hamile kalmıştım.şuanda hala emzirmekteyim.arada formul süt de veriyorum.zayıflamak istiyorum önceki duz karınlı halime dönmek istiyorum.ama bebeğimi emzirmek te istiyorum.tatlı yememek istiyorum dayanamıyorum.bana yardımcı olabilcekmisiniz? sonsuz teşekkürler.. nagehangulerce@hotmail.com