Mutfak penceresinden disariya bakiyoruz... Bak yapraklar dokulmeye basladilar bile diyorum, belki degisik renklerde toplayip bana getirirsin birkac tane... Burnunu cekiyor.. Hava cok sicak.. Cok nemli.. Cok yapis yapis... Ama ruzgar var.. Gunes gokyuzunde ama, gokyuzu grimsi...
Anne bu mevsimin adi ne diyor.. Bu mevsimin adi Roma diyorum..

4 Şubat 2012 Cumartesi

KARLAR DUSER...

Kar yollari kapatti diyecegim, inanmayacaksiniz... Eldivenin sadece bir aksesuar oldugu bir sehirde, mantoyu oylesine tasiyorsaniz kislari, hani adettendir diyerek degil, sirf annenizin parfumu uzerine sindigi icin bir atki doluyorsaniz boynunuza, hangi kar hangi yollari kapatacak...?

Once virus vurdu Roma'yi... Hele benimle 20 yillik hesabini bir seferde kapatti... Hem de ne hirsla... Sen misin asi olmayan? Bir sag, bir sol, iki krose...Yenildim yenilmesine de, sirtim yere gelmedi... Hem tasindik, hem calistim, hem derslerime gittim, hem kazara hasta olmamayi basaran varsa onlari da ben hasta ettim... Hala da iyilesemedim...


Arkadan kar vurdu Roma'yi... Bir hazirlik bir hazirlik gunler oncesinden, sosyal toplum orgutleri, sivil savunma, kizil hac, belediye, askeri kurumlar acaip calistilar... Hazirlandilar... Programlar, toplantilar... Of of...

Sonuc, kocaman bir kaos... Butun yollar Roma'ya cikarlar ama kar yagmazsa eger... Bolumdeki doktor arkadaslar Roma'nin kasabalarindan geliyorlar ve evlerinde mahsur kaldiler, ben de hastanede mahsur kaldim dogal olarak...

Bu aksam bu satirlari 20 km otedeki evime gidemeyip, yarin bolum doktorsuz kalir endisesiyle, benim yorgunluguma da hak vererek yollandigim, hastanenin yanindaki otel odasindan yaziyorum... Hic merak etmemistim neye benzer bu otel acaba diye...

Federico telefonda agladi bugun... "Annecigim, seni cok ozledim, hemen gel" diyerek... Son gunlerde basinin caresine kendi bakiyor, dadi varsa dadi, baba varsa baba, kimse yoksa NiNi, ama hep bensiz...

Ustelik bu kadarla bitmiyor seruven... Yarin ve oburgun daha da kotulesmesi bekleniyor kosullarin... Okullar kapatildi, muzeler, Colosseum ve Foro Romano dahil olmak uzere onemli arkeolojik kalintilar, devlet daireleri kapali, otobuslerin % 75'i garajlara cekildi, "nerdeysen orda kal " oynuyoruz topluca...

Son 15 gunde yasadiklarima bakinca sanki ben doktor filan degilim, basit bir soguk alginligini bronsite cevirebilen bir cahilim, Roma'da filan degil, Rusya'da bir dag koyunde yasiyorum gibi anilarim...

Aslinda cok hos bir ani olacak ilerde anlatmak icin... 2012 yilinda bir kar yagdi ki Roma'ya, hersey alt ust oldu, hastanede tutsak kalmistim diye anlatacagim torunlarima...




 Roma, gokyuzunden kar da yagsa, yagmur da, 40 derece sicak ta olsa, cok guzel bir sehir... Kotu yonetiliyor, hazirliksiz, ongoruyor ama hizli davranamiyor krizlerde...

 Gecen yil Tiber nehri tastiginda da alt ust olmustu hersey...

Yarindan itibaren taze sut bulamiyacagiz, 50 bin ton sebze depolarda curuyormus, zaran cok milyon eurolarla ifade ediliyor...

 Sonucta biraz kar yagdi, biraz soguk olacak... Gunlerdir tirlar yollari kapatmisti, simdi de kar... Ac kalmayiz yine de kolay kolay... Her evde enaz 1 ay yetecek makarna stogu bulunur... Bir de domates sosu, kekik ve sarimsak...
 Otururuz film izleriz diyecegim ama Roma'nin kasabalarinda 18 saattir elektrik de yok... 
Yani buradayim burada olmasina da, bana soyle bir kac gun daha verin, artik oldu olan bir kere...



4 Subat 2012'Roma


23 yorum:

Elmyraucuc dedi ki...

Duymak istediğim bir şey var; Yine de kar her şeye rağmen çok güzel değil mi?

ESMA ( esma_uysal@yahoo.com) dedi ki...

ay cok guzel anlatmissiniz, burdada son on yildir gorulmemis bir sicaklik var, normalde Boston da bu zamnalrda kar firtinasi olur ama bahar havasi halen devam etmekde.. Romaya karsi hep bir ilgim var idi , simcik nedense ilk gideyim dediklerimin arasina girdi.. size gecmis olsun .. kolay gelsinn

BAL ANNE dedi ki...

okurken ben mahzur kaldım sandım....nasıl yazmışınız....herşeyı yaşadım sanki...ankarada da kar var ama daha mahzur kalmadık.....
mahrumiyetin bitmesi dileğiyle.......

Fatma dedi ki...

Biz İzmir'liler karı görüp ne oldum delisi olunca bu yazdıklarınıza ne diyebilirim bilmem. Kolay gelsin ve Allah sağlık versin size ve tüm zorda kalanlara.

çiğdem dedi ki...

Sevgili Mehtap Hanım,Allah yardımcınız olsun.İnşallah en kısa zamanda bu kötü hava şartları yerini ılık günlere bırakır bizde size ve yararlı yazılarınıza kavuşuruz..Kendinize çok iyi bakın...SEVGİLER.....

Esma dedi ki...

Çok geçmiş olsun herşey için.Federico bensiz diyorsunuz orası beni çok etkiledi.Canım artık büyümüş kendine bakabiliyor mu maşallah ona..tüm iyilik ve güzellikler sizinle olsun yeni evinizde ev görmeye gelemiyoruz ama..:-)
Müsayit oldugunuz en kısa zamanda bekleriz sevgi ve sağlıkla kolay gelsin
Sevgilerrr
Esma

GülenAy dedi ki...

Sizi merak etmiştim iyi olmanıza çok sevindim,kısa sürede umarım hayat normale döner,sevgilerimle GülenAy

Mutlu Suner dedi ki...

Size çok çok geçmiş olsun. Aynı dertten be nde muzdaripim, basit bir soğuk algınlığı sandığım şey (sanırım ciddi bir influenzaymış) bronşite döndü, bir türlü geçmiyor. Ama siz kahramanca doktorluğa devam edebilirken, ben evimde dinlenebildim ama yine de tam geçmiyor. İnşallah atlatacağız hepsini. Oğlunuza biran önce kavuşmanız dileğiyle,
Sevgiler,
Mutlu

Adsız dedi ki...

Mehtapçım İzmirde 6 saat kar yağdı her şey felç idi. Siz hiç değilse Tarihi şehrin karlar altında tadını çıkarın. Ah birde Federico ve sevdikleriniz yanında olsaymış.
Bende nerelerde Kaldınız diye meraktan öldüm. :)))
Sağlıcakla ve sevgiyle kalın.
İzmirden kocaman öptüm.
Meral. bilgece35@yahoo.com.tr

irem dedi ki...

yeniden buralarda olduğunuzu görmek güzel :)

Diyetisyen Serap Orak dedi ki...

Öncelikle çok geçmiş olsun, en kısa zamanda daha iyi olmanız dileğiyle...
Romasever biri olarak bu görüntüler beni olumlu etkiledi çünkü hem Roma hem de kar! İkisini de severim...
Tabi ki hazırlıksız olunca çok sıkıntılar yaşamışsınız, bu hafta İstanbul da böyleydi ama sizin kadar zorluk çekmedik, ana yollar açıktı, ama ara sokaklar kapalıydı. Bazıları evden çalıştı, randevular iptal oldu, gidilen yerlerde mahsur kalındı. Yani bu sefer kış ve kar hakkıyla yaşandı.
Yorumlarınızı ve yazınızı çok beğendim ama bir an önce normal koşullara dönmeniz dileğiyle, kendinize iyi bakın sevgiler...

hüznün tadı dedi ki...

Ben Roma da böyle şeyler yaşanmasın şaşırdı. Kötü hava şartları sadece bizde hayatı felç etmiyormuş meğer:))

BEGO dedi ki...

Merhaba;
Size insan demek haksızlık olur siz bir meleksiniz. İyisiniz ya...

bozbek dedi ki...

Ben de sadece İstanbul'da ortalık birbirine girer sanırdım kar yağınca..Demek bir çok byük şehirde durum aynı ..

Umarım bir an önce koşullar düzelir..

Burda kar yağdı ve ben bir üst sokağa çıkamadım buzdan 1 hafta :(

Adsız dedi ki...

Sevgili Mehtap,

Oncelikle gecmis olsun. Umarim hersey en kisa zamanda yoluna girer. Ben size mail atmak istiyorym ama adresini goremedim sitede yardimci olabilirmisin?

Sudem

bosandasemeriniy dedi ki...

Cok gecmis olsun.
Yazdiginizi gormek cok mutlu beni.
Hosgeldiniz:)

seyabb dedi ki...

Önce ağır bir salgın ve kar.Buralarda da durum aynı.Annemi acilden acile dolaştırdık.Sonrada karla oynadık.Buralar daha şanslı.Sebzeler çürüdü ama kalanlarıda yeterli.Allah yardımcınız olsun.

Zamandan Sızan dedi ki...

Hastayım diyorsan nasıl seni yerle bir ettiğini tahmin edebiliyorum.. Dirayetine ve gücüne tanık olmuş biri olarak..
Özledim Mehtap hem de çok
sevgiler..

Adsız dedi ki...

ben songül sizin sessiz takipçilerinizdenim sizi çok merak ettim hergün bilgisayarımı açınca mevsimlerden romaya bakıyordum inşallah sağlıgınıza ve oglunuza kavuşursunuz bir an önce ben size mail atmak istiyorum ama adresinize ulaşamadım bir türlü sizin haberiniz yok ama ben sizi gerçekten çok seviyorum :))

crispy dedi ki...

Mehtap kar Roma'ya çok yakışmış. Ben de evde kalakaldım:)

pınarpare dedi ki...

Merhaba Mehtap Hanım.şükür ki iyileşip dönmüşsünüz:)bu arada ben kayıplardaydım.çöok geçmiş olsun.sağlıktan ötesi yok...

a_y_s_e dedi ki...

" Roma, gokyuzunden kar da yagsa, yagmur da, 40 derece sicak ta olsa, cok guzel bir sehir... Kotu yonetiliyor, hazirliksiz, ongoruyor ama hizli davranamiyor krizlerde..." sozleriniz bana 1 Subat'ta Istanbul'da Sariyer'den havalimanina gitmeye calisirken yasadiklarimi, dusunduklerimi hatirlatti... Roma'yi cikarip Istanbul'u koysak yerine, anlamini kaybetmeyecegini dusunuyorum bu sozlerin...

Kolay gelsin, gecmis olsun...

Tarık Tekeş dedi ki...

herzaman yaşamayı hayal ettiğim şehir belki bir gün neden olmasın,anlatım ve resimler ile bütünleşmiş blog samimi ve içten olmuş emeğinize yüreğinize sağlık